Bucătărie românească la rang de artă. Babicul de Buzău și Cârnații de Pleşcoi fac parte din ADN-ul nostru

Dacia Romanian Dining, singurul restaurant românesc premiat de Institutul Culinar Francez Auguste Escoffier, cu Grand Diplome, denumit Most Innovative Romanian Restaurant Concept la Gala Health Beauty & Lifestyle awards, oferă o nouă savoare mâncării și este certificat de Institute of Taste Bruxelles.

Rafinăm produsele românești atestate tradițional din carmangeria proprie şi inovăm, transformându-le în preparate fine dining, specifice restaurantelor cu stele Michelin, păstrându-le totodată preţurile accesibile.

Alături de soțul meu și împreună cu o echipă de bucătari certificați, reușim, la restaurantul din Buzău, să inventăm rețete unice în lume, cum ar fi ‘tăiţei meşteşugiţi cu Babic de Buzău’, ‘pituşcă de Buzău’, ‘brânză de Horezu’, ‘trufe aromate cu fum din rumeguș de fag şi servite cu cloche de sticlă’ - preparat vedetă premiat la Chefi la cuţite, ‘risotto cu Cârnaţi de Pleşcoi, cu parmezan şi petale de roşii uscate’, ‘pârjoalele Haiducului cu Pituşcă de Buzău, cu Babic de Buzău şi creveţi’, ‘cocktail Dacia cu pălincă, piper roz, lime și castravete’.

Experienţa memorabilă de la restaurantul DACIA, localizat într-o veche casă boierească, pune orașul Buzău pe harta internațională a iubitorilor de mâncăruri fine.

Viziunea acestui business a plecat de la valorificarea tradițiilor moștenite de la bunici, părinți, împletită cu istoria locului, îmbinate într-un concept de poveste, pentru a tezauriza gusturi ce trebuie trecute nealterate  din generație în generație, adaptate la realitatea contemporană.

Am lucrat în carmangeria familiei alături de părinții mei timp de aproape 10 ani și am fost inspirată de la fiecare cu câte un HAR al personalității lor, tata a muncit cu multă trudă în a dezvolta rețete curate și gustoase ale ingredientelor sănătoase în procesul de fabricație al preparatelor afumate din carne, iar mama a avut mereu un rafinament și eleganță aparte în a găti, preferatele fiind deserturile franțuzești.

Am crescut cu aceste bunătăți tradiționale, în această zonă minunată a Buzăului, care a intrat de curând și în Patrimoniul  UNESCO cu Geoparcul ‘Ținutul Buzăului’, printre care și Peșterile Rupestre, așa zisa ‘Poartă a lui Dumnezeu’.

Deja faimosul Babic de Buzău și Cârnații de Plescoi pot să spun că fac parte din ADN-ul nostru și ne-au clădit în timp, se pare, și caracterul, și destinul.

Educația din Academia de Business Cristian Onetiu, cât și experientele gastronomice internaționale cu stele Michelin, ne-au inspirat să facem un concept deosebit pentru țara noastră, care să aibă potențial scalabil și francizabil în viitor.

Atât eu, cât și soțul meu, avem ca valori dragostea de neamul românesc, de tot ceea ce înseamnă tradițiile cu care am crescut și care definesc personalitatea unui popor, a poporului român. Așa a venit și numele business-ului, Dacia Romanian Dining, care să amintească de strămoșii noștri și bazele poporului român, cât mai aproape de vatră și hrană, în comuniune cu natura, naturală, fără aditivi ca ingrediente.

Încă de la  conceperea meniului am creat parteneriate cu producători locali, Cooperativa Agricolă Buzău, care adună împreună fermieri locali, carmangeria proprie, ingrediente bio, BIOlogistic, Life Care și apa alcalină Kangen la prepararea preparatelor și băuturilor.

Născut pe meleagurile roditoare și încărcate de istorie ale Buzăului, brandul DACIA distilează prin produsele sale valorile culturii românești.

Amfora, simbolul ales, este parte a vestitului TEZAUR DE LA PIETROASELE și reprezintă misiunea noastră de a promova cu mândrie  și de a readuce în sânul familiei zestrea culturală și gastronomică autohtonă.

Precum Tezaurul de la Pietroasele, bine ascuns, păstrat în taină, BABICUL este produsul emblematic al Buzăului, parte din comorile contemporane ale regiunii.

Ritualul de preparare a fost păstrat nealterat de-a lungul timpului, produsul fiind presat atent timp de mai multe zile, afumat lent cu lemn de esență tare, uscat, verificat moment de moment. Babicul își desăvârșește aroma mai bine de 30 de zile, pregătindu-se pentru a fi servit, acompaniat de vinul înmiresmat al zonei.

În vremuri de mult apuse, însuși Napoleon, fiind găzduit de boierul Vernescu, a fost impresionat de gustul Babicului.

Asta facem noi la Buzău.

Babic de Buzău. Legendar.    

Filbo. Scriem împreună povești de success în antreprenoriat

Povestea noastră, a Filbo, este construită de oameni în jurul oamenilor și a nevoii afacerii lor. Noi, echipa Filbo, vrem să fim alături de afacerile micilor antreprenori, să le ajutăm să crească la #UrmătorulNivel și să ne bucurăm împreună de evoluția acestora. Te invităm să ne cunoști și, de ce nu, să scriem împreună povestea frumoasă a afacerii tale.

A plecat totul de la o simplă idee la începutul anului 2020, când pandemia a afectat mediul afacerilor și micii antreprenori. Ne-am gândit atunci ce am putea face noi mai bine, ca să susținem în continuare antreprenoriatul din România și cum putem ajuta antreprenorii să treacă peste impas, în funcție de nevoile lor.

Ne-am dat seama că antreprenoriatul poate fi deseori o junglă. Și ne-am dorit să facem mai mult. Să oferim micilor antreprenori soluții reale să își dezvolte afacerea la #UrmătorulNivel.

Știai că doar 1 din 8 antreprenori români au acces la un credit bancar și doar 0.2% din microintreprinderi „promovează” la nivelul următor? Știm, nu e tocmai ceea ce ne-am dori să auzim. Însă antreprenoriatul e agitație, e sudoare și o luptă constantă pentru evoluție.

Am pus pe masă tot ce am învățat prin prisma experienței de aproape 30 de ani în finanțarea micilor antreprenori de către compania mamă a Filbo – OMRO (o instituție financiară nebancară care a finanțat peste 10,000 de mici antreprenori cu credite pentru capital de lucru și investiții pentru dezvoltarea afacerilor) și ne-am dat seama că una dintre nevoile antreprenorilor din România este să aibă acces la soluții de finanțare cât mai rapide, pentru dezvoltarea afacerii lor și pentru a putea investi în continuare în business într-o lume care se schimba de pe o zi pe alta. Astfel am creat Filbo, pentru că am vrut să oferim cea mai simplă soluție digitală pe care poți să te bazezi să obții o finanțare, 100% online, în mai puțin de 24 de ore, ca să dezvolți afacerea ta la #UrmătorulNivel.

Colega noastră, Georgiana, a crezut în visul nostru măreț și s-a alăturat poveștii Filbo încă de la început ca CFO (Chief Financial Officer). De ce a ales Georgiana să creadă în visul nostru? O lăsăm chiar pe ea să ne spună:

“Bancher de meserie, cu o experiență de peste 10 ani în sistemul bancar tradițional, am ales să mă alătur echipei Filbo în 2020, în plină pandemie. Am văzut această schimbare ca pe o oportunitate de a contribui alături de o echipă de profesioniști ambițioși care își doresc să aducă în piață un produs unic, 100% digital, prin oferirea unei alternative mult mai bune la soluțiile financiare existente.

Antrepenoriatul presupune oportunități de dezvoltare în fiecare zi, cu nevoi de finanțare immediate și de aceea am încrederea că Filbo va deveni alegerea numărul unu a antreprenorilor români.” Georgiana Andrei, CFO Filbo.

Clienții noștri sunt din varii domenii precum agricultură, transport de mărfuri, serviciile medicale, freelanceri, comerț, productie și multe altele. Iar împreună am scris pentru fiecare dintre ei câte o poveste de success, cum ar fi cea a unei clinici de servicii medicale de laborator, care cu ajutorul finanțării a reușit să investească în echipamente mult mai performante în vederea diversificării serviciilor. Iar noi ne bucurăm că am contribuit la un strop de bine pentru sănătatea oamenilor din jurul nostru.

O altă poveste de success este a unei companii care se ocupa cu producerea mierii de albine, a cărei evoluție a început cu ani în urmă, în familie, și care dintr-o pasiune a devenit o afacere cu peste 200 de stupi cu miere 100% românească vândută atât în țară, cât și peste hotare, iar finanțarea i-a folosit clientului nostru pentru investiții în pasiunea și continuarea poveștii afacerii sale.

Filbo este inspirat de Silbo, dialectul fluierat din insula spaniolă La Gomera. Mai mult decât un limbaj de vorbire, Silbo este o modalitate inventată de către locuitorii insulei de a simplifica munca și de a comunica mai eficient. Este despre simplitate și ușurința de a face lucrurile. Similar, Filbo simplifică modalitatea de finanțare, oferind antreprenorilor mai mult timp pentru fi creativi și a se concentra pe dezvoltarea afacerii lor la #UrmătorulNivel. Fără drumuri la ghișee, fără birocrație și fără bătăi de cap. 100% online.

Asta este povestea noastră. O poveste a unui start-up care și-a luat angajamentele unei misiuni mărețe. Fiecare are propriul vis. Iar al nostru l-am construit în jurul micilor antreprenori români... de a-i ajuta să își dezvolte afacerile la #UrmătorulNivel.

Furniture Vision. Mai mult decât mobilier

Furniture Vision înseamnă mai mult decât mobilier, este un cumul de idei creative puse în practică, ce transformă visul în realitate.

Ideea a pornit din pasiunea pentru estetică și tehnologie a doi vizionari, tată și fiu, idee ce a căpătat contur în domeniul mobilierului și amenajărilor interioare încă din 2007. De atunci și până acum, viziunea noastră a mers mereu mai departe și s-a dezvoltat în direcții nebănuite la acel început de drum.

Furniture Vision este o companie 100% românească cu expertiză în design-ul, producția și amenajările interioare complexe pentru spații publice sau private, fondată în 2013 de către o echipă cu peste 20 de ani de experiență în domeniu.

Afacerea noastră este una în care detaliile joacă un rol foarte important și în care spațiul poate fi și trebuie folosit la maximul lui potențial.

 
 

Domeniile în care ne-am perfecționat și pentru care suntem recunoscuți în piață sunt design-ul, producția de mobilier și amenajările interioare pentru spații publice sau private. Spațiile în care locuim, muncim, ne petrecem timpul liber și ne relaxăm ne influențează viața, ne pot schimba viziunea și ne definesc emoțional. Când vorbim despre spațiile publice, ne referim aici la birouri, spații comerciale, târguri și expoziții, HORECA, dar avem expertiză și în amenajarea spațiilor mari și complexe, precum a centrelor comerciale sau a clinicilor medicale.

În acest moment compania noastră dispune de o fabrică cu tehnologie ce se upgradeaza mereu, în funcție de cerințele pieței, și de un atelier de creație care poate contura și cele mai ambițioase proiecte.

De curând, am adăugat în portofoliul nostru de servicii partea de confecții metalice și producția publicitară indoor și outdoor. Fie că este vorba de literele volumetrice din diverse materiale sau de casetele luminoase, toate lucrările sunt la fel de importante pentru noi, toți clienții bucurându-se de aceeași atenție. În materie de confecții metalice, compania noastră poate executa o gamă foarte variată de repere, în baza schițelor puse la dispoziție de către beneficiar - debitări, perforații, îndoiri și sudură.

Fabrica Furniture Vision are mai multe divizii, printre care cea de prelucrare a materialelor lemnoase, a celor din compozit și vopsitorie profesională. De la proiecte complexe și cu notorietate, ca cel executat pentru Therme București, proiecte de suflet în colaborare cu Dăruiește Viață (sectile de Oncologie pediatrică ale spitalelor Louis Țurcanu din Timișoara și a spitalului de copii din Brașov), îndrăznețe cu cei din AFI Cotroceni (zona de food court), sofisticate precum saloanele Gett’s sau florăria Maison d’Or, curajoase cu cei de la Medlife, DentOP și Clinicile Zetta, până la proiecte de amenajări complete pentru case, am reușit mereu să dăm viață viziunii celor ce au crezut în noi.

În 2015 am realizat unul dintre cele mai ambițioase proiecte din Corian din Europa, un perete de aproximativ 100m lungime și 3,5m înălțime pentru cel mai mare spa din Europa, Therme. De atunci și până în prezent am continuat să inovăm și să ne atragem ca parteneri nume importante din domeniul designului și arhitecturii, dar și al marilor dezvoltatori imobiliari.

În ultimii ani, ne place să credem că ne-am specializat pe partea de mobilier custom destinat spațiilor de birouri, a zonei de HORECA și a clinicilor medicale. În amenajarea clinicilor medicale trebuie ținut cont de materialele folosite, respectându-se astfel normative impuse de Ministerul Sănătății, cu scopul de a fi ușor de curățat și igienizat, fiind concepute din compoziții tratate antibacterian și antifungic. În același timp materialele sunt rezistente la uzură și trafic intens, așa cum o unitate de acest tip trebuie să fie concepută ca standard de calitate.

Cu pasiune, dăruire, spirit de echipă, profesionalism și imaginație, orice vis poate fi împlinit.

Furniture Vision înseamnă de fapt dorința ta care prinde contur prin viziunea noastră.

Marilena Rotaru. O călătorie inițiatică "Memoria exilului românesc"

Prima și arzătoarea mea întrebare, când am ales jurnalismul într-o epocă a cenzurii pe toate planurile, era: ”Pot schimba lumea punând întrebări?” Și imediat venea alta: ”Dar eu mă pot schimba, pot evolua, punând întrebări?” Cineva de deasupra mea îmi spunea că pot. Și am început să învăț să intru în viața celui intervievat, să realizez acea empatie fără de care nu poate exista un dialog, acea identificare a unei realități spirituale, culturale, prin identificare afectivă, emoțională. Constantin Noica spunea că atunci când capeți un răspuns te luminezi, dar când pui o întrebare luminezi tu lucrurile. Iată esența filosofică a interviului.

După 90 am fugit din România, pe dos. Am fugit după români, după mințile cele mai strălucite ale românilor din exil. Visam să realizez o conectare la aceste adevărate centre de energie culturală și spirituală din exil. M-am rugat ani în șir, ascultându-i pe mulți dintre ei, la „Europa Liberă”, să fac „Memoria exilului românesc”. S-a împlinit rugăciunea. Am dăruit mult acestui proiect, făcut în mare parte pe cont propriu, dar am și primit foarte mult. Profesional, și în plan strict personal, această teribilă experiență mi-a luminat înțelegerea lumii în care m-am ivit și am trăit, și convingerea că lumea poate fi schimbată prin iubire, cunoaștere și adevăr. A fost o călătorie inițiatică. Toate biografiile exilaților conțin, dincolo de împlinirile de care în România comunistă n-ar fi avut parte, răni vii, deschise, provocate de smulgerea din pământul Țării. Cu fiecare dintre ei am trăit ce-au trăit ei. Am înțeles din toate întâlnirile și convorbirile cu Regele Mihai timp de 23 de ani că un adevărat suveran își iubește necondiționat poporul,  chiar fără să-l conducă oficial. Că fibra morală a națiunii pe timpul comunismului a fost alterată patologic. Că Paul Goma, opozantul comunismului,  și-a asumat singurătatea, cu un radicalism greu de înțeles și de acceptat pentru lumea de azi mulțumită doar cu bucăți de adevăr și de concesii. Că Ovidiu, eroul lui Vintilă Horia, deținătorul Premiului Goncourt din 1960, sunt și eu, într-o lume în care conținutul libertății devine tot mai inexistent pentru că tot căutând un moment potrivit să spui adevărul, nu dai decât de lucruri care-ţi arată că pentru adevăr nu e niciodată momentul cel mai potrivit.

Ideea exilului m-a preocupat chiar din ultimii ani ai liceului. Fiecare biografie, fiecare personalitate pe care am cunoscut-o, a avut propria ei poveste, propria jertfă. Mă obseda, mă preocupa cum poate un om crescut într-o țară, în România, în legendele unor momente istorice, precum luptele de la Codrii Cosminului sau România Mare, cum poate să-și asume Războiul de 100 de ani, luptele de Azincourt sau alte momente istorice celebre, cum poate un om care are în codul genetic mănăstirile Moldovei, Voronețul, să schimbe această percepție sau se îndepărteze de ea în preajma altor lăcașuri religioase, a marilor catedrale și a altor valori?! Am înțeles că era vorba  de altceva, mult mai subtil, de acel cod genetic, punctul vulnerabil și cel mai dureros al exilatului. Exilații sufereau  și pentru ceea ce au pierdut din viața pe care și-o construiseră în România, dar și pentru acea pecete românească pe care au luat-o cu ei și pe care, prin viața și creația lor o țineau la vedere. Exilații n-au părăsit România ci au luat-o cu ei. Așa mi s-a deslușit  taina exilului în 150 de documentare cărora, dacă ar fi să le dau un motto, n-aș putea alege altul decât aceste cuvinte ale ”Marelui Exilat”, Regele Mihai: ”Locul în care te naști are o stea a lui. Oriunde pe lume ai trăi, steaua aceea te luminează!”

Valentin Chibrit. 25 de ani de studiu al fizionomiei naturii umane

În cei peste 25 de ani de studiu ai fizionomiei naturii umane, Valentin Chibrit, artist grafician - portretist și caricaturist, a întâlnit și a desenat români ca urmare a participării la diverse festivaluri de caricatură din România, dar și datorită accesului la evenimente publice prin intermediul Academiei lui Ștefan Popa Popa’s.

Întrebat fiind dacă poate estima numărul de chipuri desenate de-a lungul timpului, aproximează că a interacționat cu câteva zeci de mii de oameni, povești de viață și trăiri, care l-au transformat într-un atent observator al naturii umane. A fost chemat la sute de evenimente în Romania să deseneze invitații, a susținut Masterclass-uri de caricatură în afara țării, a realizat caricaturile de Studio ale multor persoane publice internaționale, lucrările lui au fost expuse în galerii și premiate la concursuri, și încă simte că mai are de învățat despre oameni. Vocația lui i-ar fi permis să locuiască oriunde în lume, însă a rămas în Romania, un loc magic în care a ales să declanșeze prin intermediul artei lui un proces de auto-cunoaștere pentru fiecare persoană care primește o lucrare de la el.