Proud To Be Romanian

View Original

Intermedicas. Second Opinion. World Class Doctors

Introdus pe piața din România în 2013, conceptul de Second Opinion s-a dezvoltat în realitate prin prima clinica specializată, la momentul intrării Anei Maria Marian în acționariatul Intermedicas.

Din poziția de Managing Partner, a căutat o soluție prin care pacientul român să nu se mai simtă legat de sistemul local de sănătate, fie el privat sau de stat. „Oamenii sunt obișnuiți să-și caute simptomele pe Google, își întreabă rudele sau prietenii care este cel mai bun endocrinolog sau cel mai bun oncolog. Și, bineînțeles, primesc informații neoficiale și nevalidate medical“, explică Ana Maria Marian. Iar în acest spațiu incert intervine Intermedicas, care pune în legătură pacientul cu medicul cel mai potrivit pentru el, indiferent că se află în România, în Germania sau în Statele Unite.

În România, peste 50.000 de decese sunt înregistrate anual din cauza cancerului și mai puțin de 1% solicită second opinion. De aceea, prin serviciul de Second Opinion și prin comisia Tumor Board ne dorim să aplicăm și în România practici medicale de succes din afară, care pot crește semnificativ rata de supraviețuire a pacienților și totodată să încurajăm colaborările interdisciplinare pentru cazurile complicate.

Intermedicas rezolvă anual aproximativ 300 de cazuri de Second Opinion, cele mai solicitate specialități fiind oncologia, endocrinologia, ortopedia, cardiologia și ginecologia. Echipa medicală care oferă servicii de Second Opinion în cadrul clinicii este formată dintr-o rețea de peste 500 de specialiști, dintre care aproximativ 100 din România și restul din afara țării. Peste 70% dintre pacienții care au apelat la serviciile Intermedicas au beneficiat de o abordare medicală diferită față de cea propusă inițial.

Un studiu recent realizat de clinica Intermedicas arată că 87% dintre pacienți apelează la internet ca sursă pentru a doua opinie, iar 89% dintre pacienți susțin că nu apelează la second opinion din respect sau frică pentru medicul care a dat primul diagnostic. In acest context Intermedicas isi asuma rolul de promotor al conceptului de second opinion si educarea pacientilor romani de a apela la o a doua opinie medicala atunci cand primesc un diagnostic ingrijorator sau exista indoieli in privinta diagnosticului sau a tratamentului.

În 2017, o data cu intrarea Dr. Wargha Enayati (initiatorul abonamentelor medicale in Romania) in actionariatul Intermedicas, a fost lansat un nou serviciu inovator - Concierge Medicine, un concept hibrid care înglobează principalele avantaje ale asigurărilor și ale abonamentelor medicale. Prin Concierge Medicine propunem un sistem perfecționat de management al pacientului, care are la bază eficientizarea traseului medical, sub coordonarea unui medic integrator.

”Din dorința de a oferi cele mai bune servicii medicale pe o piață într-o dezvoltare continuă, am considerat că prin implicarea mea in Intermedicas pot crea un sistem prin care pacientul să poată avea acces direct la cei mai buni medici, tratamente și soluții medicale. Astfel, Intermedicas a dezvoltat, în mod firesc, o retea de medici, clinici și specialități de top la dispoziția pacienților. Un serviciu unicat de Concierge Medicine, un serviciu performant de Second Opinion, o altă filozofie a actului medical, având în centru grija față de pacient”, Dr. Wargha Enayati, Președinte Intermedicas.

Acest concept inovativ are la bază simplificarea și eficientizarea experienței din cadrul clinicii, cu ajutorul unui medic integrator, care oferă suport și îndrumări pacientului, conform nevoilor sale.

Intrebata despre planurile de viitor in acest domeniu, Ana Maria ne-a declarat: "Vizualiez cu multa claritate si incredere ziua in care fiecare pacient din Romania va sti ca Second Opinon ii poate salva viata. Ziua in care vom ajunge si noi, ca in vest, sa avem clinici specializate pe Second Opinion - asa cum acum e doar Intermedicas, la care pacientul sa poata apela atunci cand are un semn de intrebare referitor la starea lui de sanatate. Cred ca este necesara o schimbare de mentalitate, atat a pacientilor cat si a medicilor, un proces de durata care a fost inceput deja de noi si care are primele rezultate.”