Thermal Technology. Carbon Fiber Heating

Thermal Technology a fost creat în anul 2004, ca un concept revoluționar de utilizare a unui material organic pentru a genera caldură din energie electrică. Nu orice material, ci acel element inovator care promitea un mare potențial și versatilitate încă de la primele sale utilizări - carbonul.

Intuiția a fost corectă, pariul a fost unul câștigator, dar s-a ivit o problemă: cum să folosești rețeaua de distribuție a energiei electrice? Cum se conectezi un fir de cupru normal la carbon pentru a fi alimentat?

Acesta a fost adevăratul miez al problemei, dar Thermal Technology a găsit soluția câștigatoare, datorită expertizei în domeniu și datorită cercetării continue în domeniul utilizării acestui material inovator.

Geniul, știința și perseverența au făcut posibilă invenția conexiunii carbon/cupru: stabilă, durabilă și protejată de un brevet internațional. Astăzi, Thermal Technology se mândrește cu studiul și implementarea a numeroase proiecte de succes.

Thermal Technology produce sisteme de încălzire prin radiație, evitând circulația prafului și a acarienilor în încăperi. Cablul din fibră de carbon este considerat conform cu limitele legale privind emisiile electromagnetice (Elettra80 - Tuv Laboratorio 2010) și nu generează câmpuri electromagnetice nocive.

Transferul căldurii prin radiație utilizează undele infraroșii ca vector de transfer. Undele infraroșii eliberate în ambient din pardoseală, perete, plafon sau radiatoare, se transformă în căldură când întâlnesc un obstacol, un perete sau o persoană. Radiațiile infraroșii nu sunt absorbite de către aer, ci de către corpurile solide pe care le întâlnesc și care le transformă în energie termică, în acest mod, creând condiții optime pentru confortul persoanelor.

Proiectarea corectă a unui sistem de încălzire pentru locuințe este esențială pentru a asigura eficiența acestuia, cu scopul de a oferi confort maxim pe perioada sezonului rece. Soluțiile Thermal Technology sunt ideale pentru realizarea sistemelor electrice de încălzire cu fibra de carbon, fie în pardoseală, perete sau tavan, capabile să creeze un mediu confortabil cu consum redus de energie. Thermal Technology oferă, de asemenea, soluțiile ideale pentru a menține libere și în siguranță toate acele zone din afara casei supuse înghețului și acumulării de zăpadă, cum ar fi trotuare, rampe, scări și terase. Produsele noastre permit, de asemenea, menținerea liberă de zăpadă a panourilor fotovoltaice și a marginilor acoperișului.

 

Fie că este vorba de plase sau covorașe radiante în pardoseală, soluțiile noastre sunt proiectate personalizat, se pot instala pe pardoseli noi sau pe cele existente, în clădiri noi sau în clădiri în renovare. Este furnizat doar sistemul de încălzire, nu izolația termică sau șapa din beton.

Plasele radiante sub tencuială sau foliile radiante sub panouri din gips-carton, produse de Thermal Technology, sunt soluția perfectă pentru realizarea unor sisteme de încălzire cu amprentă zero.

Confortul maxim în zonele dedicate wellness (saune, băi turcești, spa) înseamnă să te poți bucura și de suprafețele care, prin natura lor sunt reci, precum marmura, și care pot fi încălzite dacă este necesar cu soluțiile noastre.

Radiatoarele de design Thermal Technology se adaptează perfect oricărei zone a casei, creând soluții de amenajare elegante și funcționale. Radiatoarele noastre electrice combină beneficiile încălzirii cu fibră de carbon cu designul casei.

La proiectarea încălzirii într-un ambient arhitectural, fie el rezidențial sau un mediu profesional, este esențial să ne gândim atât la rezultatul estetic, cât și la cel funcțional. Utilizarea materialelor inovatoare, cum ar fi, de exemplu, carbonul, permite reducerea dimensiunilor, mențînând sau chiar îmbunatățind capacitatea termică. Datorită flexibilității acestei tehnologii este posibilă menținerea nealterată a funcționalității produselor și în același timp înfrumusețarea mediului cu adevărate obiecte de design.

Angajamentul constant al Thermal Technology în domeniul ecologic ne-a permis să producem soluții "Eco Friendly" cu cel mai mare respect pentru mediul înconjurător. Fibra de carbon, principalul element al produselor noastre, este de fapt 100% reciclabilă.

Cosmin Răileanu. Vindem-ieftin.ro

Vindem-ieftin.ro este expresia celei mai puternice revoluții în domeniul comerțului cu materiale de construcții din ultimii 100 de ani. Costurile mari de logistică, stocare și manipulare multiplă sunt eliminate, legătura dintre fabrică și clientul final fiind una directă.

Compania a atras peste 300 de furnizori excepționali și peste 100 000 de clienți în România și Europa. Este primul market network din domeniul materialelor de construcții și singura companie din România care vinde beton la cifă cu o rețea națională de peste 100 stații. Oferă toată gama de materiale de construcții: de la materiale pentru structură și fundație, învelitori și sisteme complete pentru acoperiș, termoizolații până la materiale pentru finisajele interioare și exterioare, pentru construcții civile și industriale. Cumperi totul dintr-un singur loc, de la prima cărămidă și până la ultimul bec. Consultanța este mereu gratuită pentru toți clienții, indiferent dacă vor cumpăra sau nu de la noi.

Clienții plătesc doar prețul materialelor, nu și adaosurile referitoare la stocare și manipulare care se regăsesc în prețul final de la raft din depozite și hipermarketuri. O cantitate mai mare înseamnă un preț de achiziție mai mic. Oamenii care cumpără de la noi salvează timp prețios, energie și fac economii semnificative la produsele achiziționate.

Redefinirea comerțului cu materiale de construcții

Depozit Virtual este un concept unic lansat de Vindem-Ieftin.ro la începutul anului 2022 menit să redefinească comerțul cu materiale de construcții. Este o afacere la cheie destinată freelancerilor pasionați de vânzări și inovare. Cu alte cuvinte, depozitul clasic care vinde acum materiale de construcții va fi înlocuit de cel virtual.

Printre avantajele Depozitului Virtual amintim: acces la un sistem funcțional, testat și îmbunătățit în ultimii 9 ani de activitate, oportunități zilnice din partea clienților companiei pe care le valorifici în funcție de performanța ta, posibilitatea de a vinde oriunde în România sau Europa conform procedurilor în vigoare, lucrezi de oriunde vrei și poți să-ți iei liber oricând dorești, nu ai taxe lunare sau anuale de achitat.

Depozit Virtual este soluția viitorului pentru domeniul materialelor de construcții. Această franciză, unică în România, permite oricărei persoane cu talent și bune abilități de vânzări să își deschidă propriul depozit fără grija stocurilor, a spațiilor, a angajaților sau a costurilor logistice și să devină antreprenor. Produsele sunt vândute direct de la fabrică către client, transformând întregul model de business într-unul eficient și digitalizat cu câștiguri cu mult peste mediile pieței.

 

Este clar că Vindem-Ieftin.ro nu doar că a anticipat viitorul, ci lucrează activ pentru a-l modela. În acest moment de răscruce în care inteligența artificială pare că va automotiza enorm de multe procese, chiar și pe zona de consultanță/vânzări, compania mizează pe contactul uman în această industrie, tocmai pentru ca acest diferențiator să fie un atuu și mai puternic.

De ce aleg producătorii să lucreze cu noi?

Colaborăm cu peste 300 de furnizori, iar site-ul nostru conține peste 7000 de produse. La noi găsiți mult mai multe produse la un loc decât într-un depozit clasic. În plus, nu avem un lanț de depozite sau hipermarketuri, iar acest lucru se traduce printr-o economie foarte mare și prețuri greu de egalat.

Vindem-Ieftin.ro nu oferă beneficii doar pentru clienții finali, ci și pentru producatori.. Modelul nostru de business realizează o vânzare completă pentru producatorii cu care colaborăm, aceștia primindu-și instant banii pe produse. Criza sanitară a încurajat din plin dezvoltarea afacerilor în mediul online.

Stocarea mărfurilor într-un depozit fizic presupune pentru un furnizor diferite costuri precum: chirie, utilități, salarii gestionar și manipulanți, combustibil motostivuitor, etc.

Vindem-ieftin.ro reduce cheltuielile de depozitare, manipulare și gestionare ale furnizorilor cu care colaborăm cu aproximativ 5-10%. Concret, clientul discută cu un specialist Depozit Virtual, iar ulterior marfa este livrată direct de la producător fără să mai treacă prin depozit și fără costuri adiționale.

Potrivit statisticilor vindem-ieftin.ro, în general, o companie din România are nevoie de cel puțin doi oameni pe achiziții, pentru a putea asigura un flux operațional continuu, iar costurile anuale aferente se ridică la 57.000 de euro/ an, calculul fiind făcut pentru o firmă cu 10-20 de angajați. Această cifră variază în funcție de mărimea companiei, de proiectele aflate în desfășurare și de viziunea antreprenorului. Resursa umană care ar fi fost responsabilă cu achizițiile se poate ocupa cu activități mult mai importante decât cu căutarea și strângerea ofertelor din piață.

Pentru a acoperi aceste costuri, firmele trebuie să recurgă la majorări de costuri de manoperă și să pună adaosuri comerciale la materiale. Într-o perioadă plină de incertitudini fiscale și macroeconomice, precum cea pe care o traversăm, soluția antreprenorilor pentru optimizarea acestor costuri poate fi reprezentată de externalizarea serviciului de achiziții.

Cumperi totul dintr-un singur loc

Fiecare listă de materiale trimisă de un client are un consultant dedicat cu care stabilește detaliile, negociază prețurile produselor în funcție de cantitate și zona de livrare, iar apoi rămân în contact pentru orice informație sau nevoie ulterioară. Depozitul Virtual este locul unde clienții câștigă bani, timp și beneficiază de consultanță tehnică de specialitate.

Economisește timp și bani pe materialele tale de construcție! Trimite lista de materiale și beneficiază de negociere, consultanță de specialitate și toate materialele într-un singur loc.

Sorin Lupașcu. DJ al 'epocii de aur'

Ca să fii DJ pe vremea lui Ceașcă trebuia să urmezi cursuri la Biroul de Turism pentru Tineret, după care să fii evaluat de Comisia de Turism a Tineretului Comunist.

„Înainte de anii '80, doar petrecerile private țineau până dimineața. Sectoristul, și el băiat tânăr, căruia îi curgeau disperat ochii după fete, zicea: < >. Bă, Mariane, hai vino și tu să dansezi, te schimbi în altă cameră, îți dau haine de civil și le spun fetelor că ești prietenul meu", povestește Sorin Lupașcu, DJ între 1974 și 1996, în prezent antrenor de aikido și producător de emisuni radio și TV despre muzica românească.

Istoria sa cântărește 3 500 de kilograme de casete audio, benzi, discuri, cd-uri, casete video și fotografii din acea perioadă, depozitate în jumătate dintr-un apartament de o sută de metri pătrați din Iași, orașul său natal. Aici și-a ținut rezidența muzicală timp de 22 de ani, deși a colindat toată țara cu programele sale de discotecă.

Prima seară de dans a organizat-o în clasa a VII-a, a împins mesele și scaunele la perete și a rulat la un casetofon împrumutat, casete de împrumut, imprimate la București: Deep Purple, Beattles, Emerson Lake Palmer, Zeppelin, Jimmy Hendrix și chiar Pink Floyd, „deși pe ăștia din urmă nu dansa nimeni". Trebuia să aibă și el un casetofon. Timp de trei luni a pus șină de tramvai în oraș, pentru opt sute de lei, cu care a cumpărat de la muncitorii români ce se întorceau acasă din Libia, „un casetofon mare și greu, cu două difuzoare, nu unul, cum erau mai toate de până atunci, cu butoane multe, multe, dintre care două mici, mici. Dacă dădeai cu piciorul în el, te durea. Să-l am, a fost cea mai mare victorie din viața mea".

Încă nu avea casete, descoperea muzica la radio. Dacă la posturile românești se familiariza cu Angela Similea, Roșu și Negru, Savoi și muzica țărilor vecine, „muzica bună" o asculta la Radio Luxembrug și la postul pirat danez Radio Veronica, care emitea de pe un vapor pierdut pe mare, din no man's land. Mai târziu, ca tot românul, a descoperit Europa Liberă.

În '77 au apărut primele piese compuse special pentru a fi dansate, Tina Charles și producțiile lui Giorgio Moroder pentru Donna Summer, în frunte cu I Feel Love, care au dus la apariția primelor discoteci și au schimbat radical felul în care erau organizate serile de dans. Până atunci, nu exista o sală destinată acestui lucru. De aceea, ca să fie DJ, în afară de muzică, Sorin trebuia în primul rând să aibă boxe și magnetofoane.

Le căra prin diferite licee, la dus cu autobuzul 27 și cu ajutorul unui prieten, iar noaptea, la întoarcere, cu mâinile și spinarea, singur: doua boxe RFT mici, de 35 de wati, una sub un braț și una sub celălalt braț, două magnetofoane Maiak 205 rusești, fiecare de 11 kg jumătate, câte unul într-o mână, iar în spate un rucsac în care stăteau stivă, unele peste altele, multe benzi, cabluri, microfonul și mixerul. „Dacă vedeai un astfel de om, te întrebai: cu ce a greșit?".

Cel mai grav însă era când uita ceva acasă, orice: un cablu, un microfon, o bandă cu dansul rățuștelor. „Veneau la tine: ai Rațuștele? N-am. N-ai nimic! Așa era. Era crunt", spune fostul DJ și râde gândindu-se la exigența publicului de atunci. Când venea vorba de lumini pe ringul de dans, era important să ai o cunoștință la CFR, să-ți împrumute o semnalizare, un stop de cale ferată sau un prieten la teatru, la operă, unde tehnicienii aveau folie colorată. Rareori găseai becuri gata vopsite.

În 1980, a explodat curentul eurodisco. Se ascultau Abba, Bonnie M și Bad Boys Blue, iar „Modern Talking făceau legea". DJ Sorin Lupașcu avea deja sute de casete și peste 300 de benzi, strânse încă de la 16 ani. Cumpăra atunci casetele goale cu 10-15 lei și le imprima la București, cu ajutorul colegilor săi de la cercul de judo, sport pe care-l practică și el de la 13 ani. Niciodată nu știa ce va fi pe casetă, până la prima ascultare. Toate se numeau „Program de discotecă" și erau numerotate.

Mai târziu însă, „când mi-am dat seama că banda este viitorul", cumpăra role cu 175 de lei bucata, de la diverși afaceriști care nu aveau nicio tangență cu muzica, dar care puneau mâna pe câte un disc în călătoriile lor și-l copiau. Are și acum chitanțele coletelor sosite de la București și plătite ramburs. „Am făcut un calcul, cheltuiam pe muzică, pe an, cât pe trei Dacii noi". Unele dintre primele benzi cumpărate au fost Kraftwerk - Autobahn și The Model.

Cu atâta muzică și cu echipamentul tehnic necesar, tot ce-i mai trebuia era o sală. A găsit-o în căminele P1 și P2 ale Facultății de Chimie din Iași și i-a spus Discoteca CH. Deși era student la Politehnică, la inginerie electromecanică, „Comisia de Cultură a chimiștilor mi-a dat voie să fac asta, pe criterii muzicale". Exista o singură cheie de la discotecă, iar aceea stătea la el. A văruit, a întins cabluri, a adus un dulap în care să-și țină benzile muzicale și a ivestit în lumini și în difuzoare. Boxele, care arătau ca niște colivii de păsări, le-a dus la un tâmplar să le facă după chipul și asemănarea unora bune, măsurate de el într-o crâșmă. Un electronist a construit amplificatorul. Le-au făcut prost, le-au urcat pe perete, le-au dat tare și le-au ars. Apoi au făcut altele.

A construit un discoball cu diametrul de aproape un metru. A lipit oglinda bucățică cu bucățică, iar de câte ori cădea una, trebuia să pună scara să o lipească la loc, cu aracet. A vorbit cu Miliția să permită furnizarea de curent electric în discotecă în permanență, deși acesta se întrerupea în tot orașul între zece seara și șase dimineața: „Domne', aici sunt fete, dacă i se face vreuneia rău, cum vă descurcați?". Discoteca ținea de joi până duminică, începea la nouă seara și dura trei ore. Intrarea era trei lei, iar banii se duceau în contul uniunii studenților, ca să fie apoi reinvestiți în reparații, în cămine.

Sala nu avea nici măcar un loc în care să-ți lași geaca, darămite un bar. Fumatul în interior era și el interzis. Programul se făcea doar din sunet și lumini. „Mereu am considerat că, a fi DJ este o combinație între a iubi muzica și a iubi conversația. Eu n-am trecut niciodată dintr-o piesă în alta fără să zic măcar titlul melodiei sau al artistului. Când vii la discotecă, vii la un program de antren. Dacă DJul pune ce muzică-ți place și mai face și-o glumiță, atunci și-a făcut treaba". Dacă ploua afară, Sorin era melancolic, dacă era cald, punea ceava liniștit, dacă lumea era agitată, îi făcea să „țopăie", iar dacă nu dansau deloc, lua microfonul și se juca cu ei: „toată lumea la stânga", „toată lumea la dreapta". Iar dacă se întâmpla se vină un grup mare de studenți și să zică „moșule, o vreau pe-aia!", o punea, căci animau toată discoteca.

La programele lui erau în permanență patru sute de studenți. „I-am făcut pe toți să iubească piesele românești. Dacă îi duceam cu Life is Life până în punctul în care dansau și săreau, apoi puneam Andrii Popa, toți patru sute cântau de la primul la ultimul. Iar dacă intram după, cu Fata din Vis, se termina, se umpleau geamurile de fete, la căminele de vizavi!".

Statutul unui DJ în acea perioadă era asemănător cu cel al unui fotbalist în ziua de astăzi. Îl arăta lumea cu degetul pe stradă; știau că el este cel care are un anumit album. Îi vânau benzile. Estima câtă lume apreciase programul muzical dintr-o seară în funcție de câte persoane veneau la final să-i ceară să le facă și lor o bandă - un fel de „pune mixul de aseară, pe soundcloud". Costa mixul, 350 de lei. Era privilegiat la cantină, i se spălau hainele gratis, dacă voia în aceeași zi, iar serviciul tehnic nu se făcea niciodată așteptat. La schimb, îi trecea pe toți pe lista de invitați la discotecă, împreună cu tot grupul.

Tot așa făcea rost de aparate rusești Maiak și casetofoane poloneze Tesla. Deși se găseau la noi în comerț, cineva trebuia să ți le opreasă ca să ajungi să le cumperi. „Nu erau de o calitate bună, dar funcționau, își făceau treaba". Echipa care-l ajuta să țină serile era formată din alte cinci persoane: doi se învârteau mereu prin sală, atenți să nu se fumeze și să nu iasă cu scandal și altul tăia bilete. Mereu păzea intrarea un campion la judo sau la karate și impunea respect prin statură. Mâna dreaptă a DJ-ului se ocupa de lumini și era băiatul bun la toate. El a stat odată patru ore chinuit în aceeași poziție, străduindu-se să mențină un cablu sucit într-un anumit fel, ca să aibă discoteca curent. Nu aveai opțiunea înlocuirii unui lucru stricat cu altul. În caz de probleme, trebuia să te descurci cum poți și să găsești soluții de moment.

În 1982, Biroul de Turism pentru Tineret, care reprezenta Comisia de Turism a Tineretului Comunist, a început să organizeze cursuri de DJ, în urma cărora se ofereau zece atestate. Sorin s-a înscris, „dar n-am învățat nimic, pentru că eram deja învățat". Examenul a constat într-o probă teoretică, dată în fața unei comisii cu care a stat la povești și l-a evaluat după niște criterii subiective.

Proba practică a fost un program de discotecă de o oră în Vox Mariss, în Costinești. După show, Nicușor, șeful de unitate, s-a dus la el și i-a spus: „ Forever! Moșu', asta ești!" și i-a dat atestatul categoria A. Hârtia îi oferea un salariu de 350 de lei pe lună, cu o sută de lei mai mult decât cei din categoriile B și C. „Djii n-au fost niciodată oamenii care să trăiască din salariu". Sorin făcea însă și câte o mie de lei pe-un program, dacă muncea la negru. Mereu se însura un coleg, cineva își sărbătorea ziua de naștere sau se organiza vreun bal de absolvire. Aceste petreceri durau până dimineața, participanții „te leșinau cu cereri muzicale" și se îmbătau. Oricât de duri erau obligați să fie, milițienii lăsau mult de la ei, căci și copiii lor urmau să-și sărbătorească majoratul sau soțiile ziua numelui.

În același an a avut loc la Mangalia o adunare a celor mai importanți membri de partid, unde s-a hotărât că muzica românească trebuie să reprezinte țara. Așadar, ca o discotecă să funcționeze, fiecare DJ era obligat să mixeze sound autohton și să depună un repertoriu în acest sens, spre verificare, la Comisia de Cultură a Consilliului Județean. „Atunci a căzut bomba. Lucrurile s-au schimbat 100%". Sorin trebuia să anticipeze dinainte ce piese va pune și să facă un dosar cu versurile lor, traduse în română, unde era cazul. Lângă Victor Socaciu - Căruța cu flori, îndosaria Laura Braningan - Selfcontrol.

„Eu am încercat de zeci de ori să le explic că nu am cum să știu dinainte ce piese o să mixez, pentru că ține foarte mult de cum se simte lumea atunci. Ei nimic". Dar n-a venit nimeni, niciodată, în control. Sorin avea un repertoriu „beton", care ajunsese să fie copiat de alți DJi, până la București. Succesul consta în textele pieselor străine, care fuseseră traduse de studentele la Limbi Străine și pe care reușise să le străngă din revistele Bravo și de pe copertele dicurilor aduse din străinătate. Datorită acestor dosare, când se termina anul universitar, se muta cu ușurință într-o discotecă de vacanță, dintr-o stațiune: Bușteni, Pârâul Rece, Costinești.

În Ring-ul din Costinești a ajuns în 1983, momentul în care era cea mai mare discotecă în aer liber din Europa de Est. La trei lei intrarea, strângea în momentele de maximă aglomerație, până la 3 000 de oameni. Era deschisă la prânz, între unu și trei și seara între șase și zece. Sistemul de sunet Yamaha era „megaprofesionist", adus din Germania și reglat de nemți. Avea două pick-up-uri Pioneer, două magnetofoane Sony TC399 și un casetofon deck Denon. Când era liniște, se auzea muzica până în gara veche din capătul stațiunii.

Deși DJul primea numeroase bilețele cu dedicații sau cu aprecieri la adresa muzicii, nimeni nu intra în pupitru. În caz că vreun petrecăreț era insistent, Sorin chema paza la microfon, adică salvamarul. „Marius, vino puțin aici, te rog", iar Marius dădea necuviinciosul afară. Între programele de discotecă, făcea emisiuni la Radio Vacanța Costinești, o stație de radioficare care nu exista în eter, cu boxe multe pe toată suprafața stațiunii, la care se putea vorbi neîngrădit despre muzica straină. Ziua, pe plajă, organiza concursuri cu Dacia Costinești, care era un măgar.

Revelionul era obligat să-l facă mereu la discoteca unde muncise în timpul verii. „E trist, și haotic, și crunt să te duci pe plajă pe un frig pe care-ți sare nasul". Așa era însă directiva de partid. Nu exista să nu vină lume. „Se punea mâna pe telefon și se comunica: Bă, băieți, Iașul trebuie să aibă 20 de invitați, Constanța 10 etc. Nu exista cine poate, cine vrea, să vedem. 20 aducem, șeful!"

Cariera sa la Disco Ring Costinești s-a terminat în anul în care programele de discotecă începeau obligatoriu cu Modern Talking - You Are My Heart, You are My Soul, adică în 1986. A intrat Nicu Ceaușescu în pupitru să-i dea lui Sorin sfaturi despre mixat, tovarășu' Lupașcu nu l-a recunoscut și l-a trimis la treaba sa, iar Nicu i-a desfăcut contractul de muncă a doua zi la primă oră, prin gura tovarășului Gogoașă, șeful de stațiune. Sorin avea 29 de ani. „Am suferit enorm. În fiecare an plecam la 1 mai și mă întorceam la 1 octombrie. Era stilul meu de viață, scopul meu de-a fi, era muzica pe care o respiram".

După 1990, Sorin Lupașcu a revenit la profesia de DJ pentru alți șase ani. În prezent susține programe numai la cerere. Nu mai este DJ, dar la muzică n-a renunțat. Ajunge la tot felul de evenimente, unele mai deosebite, cum ar fi un congres de chirurgie laparoscopică. Și aici reușește, de la microfon, să facă trenulețul cu petrecăreții. Promovează muzica românească la emisiuni de radio și TV și spune că vrea să fie un real ajutor pentru artiștii care nu sunt luați în seamă de mainstream.

Cluburile din prezent nu-i plac: „Djul a ajuns o mașinărie, e un aparat, un tehnic, nu spune niciun cuvânt și pune toată seara același stil de muzică. În plus, se fumează". Este antrenor al unei echipe de aikido, iar sâmbăta dimineața, când iese cu copiii în curte, pentru exerciții, în blocurile de vizavi apare lume la geamuri, ca pe vremuri când era DJ.

Articol de Ioana Moldoveanu

Asociația Lumea lui Iannis. ALI City Camp

Asociația Lumea lui Iannis a fost inființată în anul 2017 după o experiență tragică a noastră, doi părinți cărora le-a fost diagnosticat copilul cu leucemie limfoblastică acută cu celula T, și a trebuit să plecăm la Roma la Spitalul Bambino Gesu pentru transplantul de celule stem salvator. Acolo, în timpul tratamentului care a durat un an am observat atât aspecte pozitive legate de atmosfera din spital, condiții, act medical, servicii suport pentru părinți și copii, de genul cazare, transport, etc, dar și negative, în sensul că stăteam de vorbă cu mame românce care mărturiseau probleme cu care se confruntă ele cât și copiii oncologici la întoarcerea în țară: lipsa banilor pentru ședinte de kinetoterapie, una dintre complicațiile tratamentului fiind afecțiunile locomotorii,  lipsa banilor pentru asigurarea unei nutriții  adecvate,  accesul îngreunat datorită costurilor la nutriționiști specializați care să recomande diete pentru aceștia,  lipsa resurselor financiare pentru pentru traduceri autorizate, lipsa unor locuri de joacă special amenajate pentru copii cu probleme oncologice, unde să nu se contamineze cu virusuri, bacterii. 

Reîntorcându-ne în țară cu Iannis în stare bună am vrut pe de-o parte să dăm o mână de ajutor celorlalți părinți care nu erau atât de norocoși ca și noi și pe de alta să ne arătăm și noi în acest mod recunoștința față de Dumnezeu care l-a vindecat, făcând ceva concret pentru cei suferinzi. 

 
 

Din motivația arătată s-a născut ideea ca această asociație să ofere gratuit pacienților mici și mari cazare gratuită, mese gratuite, ședinte de kinetoterapie, psihoterapie gratuite, ore de nutriție gratuite, suport medical, suport de intermediere între beneficiarii serviciilor noastre și centrele medicale din Europa, centru de zi cu activități educaționale pentru copiii oncologici. 

La debutul activității, structurând nevoile în funcție de urgentă am constatat că necesitatea de cazare este primordială. Am concentrat toate resursele în acest sens și am ajuns, astăzi, la șase ani de atunci, să oferim cazare gratuită în patru locații diferite din Oradea. Așa s-a născut proiectul Casa de lângă Spital, de atunci avem peste 300 de pacienți cazați, peste 3000 de nopți acoperite, peste 500 de porții de mâncare servită. Beneficiarii sunt pacienții clinicilor cu profil oncologic din Oradea, oameni care vin din Judetul Bihor de la distanță, Satu Mare, Maramureș, Sălaj, Arad, Caraș, Olt, Prahova, pentru radioterapie, branhiterapie, evaluări periodice. 

Acum, urmează să ne concentrăm atenția și resursele către Centrul de servicii suport în oncologie - ALI CITY CAMP, un centru care va deservi beneficiari la nivel național. Astfel, orice pacient oncologic adult sau de vârstă pediatrică din România va beneficia în cadrul centrului din strada Mihail Kogălniceanu, nr.25,  de asistență și consiliere psihologică gratuită, consiliere în aspecte de nutriție în boală oncologică, centru de supraveghere și activități copii oncologici și copii de pacienți oncologici de vârstă  preșcolară, after school pentru copii oncologici și copiii pacienților oncologici de vârstă școlară, sală de gaming, ședințe de kinetoterapie individuale și de grup, bibliotecă, asistență juridică, asistență și suport pentru turism medical în oncologie, acces la second opinion, ședințe de wellnes și wellbeing, cazare la Oradea, diverse activități, excursii, evenimente. 

Toate cele de mai sus sunt gândite cu costuri 0 pentru pacient și aparținători, tocmai pentru a înlesni accesul unui număr mare de beneficiari. 

Activitățile au rolul de a atrage atenția pacientului și familiei de la boală, de a oferi suport psihologic, toate într-un mediu dedicat care să îndeplinească rigorile unui spațiu folosit de persoane cu imunitatea compromisă.

Dacia Romanian Dining. Singurul restaurant românesc premiat de Institutul Culinar Francez Auguste Escoffier, cu Grand Diplome

Începând cu acest an avem Pașaportul Bucătăriei Franțuzești Escoffier în Casa Dacia.

Nivelul Avansat Escoffier se obține în urma unui examen susținut în prezența comisiei desemnate de Institution Notre Dame La Riche din regiunea Tours, Franța.

Cea de-a treia grupă de cursanți absolvenți ai Nivelului Avansat Escoffier au demonstrat competențele acumulate pe parcursul programului de formare profesională în gastronomia franceză.

Examinarea a avut loc conform standardelor și procedurilor agreate de Ministerul Educației din Franța, comisia respectând cu strictețe normele prevăzute.

Diplomele obținute sunt atestate de statul francez și reprezintă “pașaportul” cursanților către cele mai bine cotate restaurante ale lumii.

Efortul depus pe parcursul celor trei nivele absolvite, practica sub atenta vigilență a trainerilor cu experiență internațională în domeniul gastronomiei, au contribuit la formarea acestor  bucătari profesioniști, care vor transmite în continuare metodele și valorile ilustrului 'rege al bucătarilor și bucătar al regilor', Auguste Escoffier, părintele gastronomiei franceze.

Cei mai renumiți bucătari ai lumii folosesc metodele și rețetele Escoffier, în cele mai renumite bucătarii ale lumii.

Bazele gastronomiei create de Auguste Escoffier au fost și vor fi aplicate în restaurantele cu stele Michelin, iar cursanții institutului au ocazia unică de a învăța prin practică toate aceste metode, fară de care nu ai cum să evoluezi și să-ți dezvolți o carieră de succes în domeniu.

Unul dintre membrii juriului Escoffier, Chef Frederic Poutet, cu 3 stele Michelin, a rămas profund impresionat de preparatele Dacia Romanian Dining, Tăiței cu Babic de Buzău,  Pitușcă și sos de brânză de Horezu cu trufe, Risotto cu cârnați de Pleșcoi, parmezan și petale de roșii uscate, Scoici Saint Jacques cu Piure de Conopidă, mazăre și Babic de Buzău, dar și Pârjoalele Haiducului cu Pitușcă de Buzău, toate asezonate cu fum.

Delegația franceză a fost uimită de modalitatea unică de a pune în valoare produsele locale tradiționale în preparatele rafinate, depășind așteptările dânșilor pentru un restaurant de provincie cu adevărat potențial de stea Michelin.

Ana Maria Mircea, CEO si Cofondator Dacia Romanian Dining