Povestea singurului lapte artizanal românesc începe la Tecuci, într-o cochetă fabrică pe care Alina și Daniel Donici au construit-o din pasiunea pentru mâncare sănătoasă și grija pentru mediul înconjurător.
Grija pentru un lapte curat și sănătos.
Laptele Artesana vine doar din ferme mici, autorizate, neindustrializate. Alina și Daniel le-au preferat în detrimentul fermelor mari, care practică o agricultură intensivă. Fiecare fermier răspunde personal de calitatea laptelui, dar, chiar și așa, acesta trece printr-un proces riguros și strict de verificare. Doar cu cisterne autorizate de Direcția Sanitar Veterinară, lichidul alb ajunge în fabrică și începe să își caute drumul spre sticle și borcane. Toate alese cu dragoste de natură. Aceste măsuri fac iaurturile și brânzeturile de la raft să fie fără cusur, perfecte mai ales pentru copii.
‘Familia este nucleul în care copilul va deprinde obiceiurile alimentare corecte, pe care le va avea și ca adult, de aceea este foarte important ca părinții să ofere educația necesară și în această privință. Pentru că o familie echilibrată și armonioasă va crește copii echilibrați. Linia de producție a iaurtului este locul unde se întâmplă magia - așa ar spune cei care iubesc produsele noastre nostru. Fanii înrăiți se laudă că ar recunoaște iaurtul Artesana din 100 de iaurturi neetichetate, dacă ar fi puși să guste.’ Alina Donici.
Pentru pasteurizare, Artesana a ales temperatura optimă. La 72 de grade, germenii periculoși sunt distruși, dar laptele își păstrează toate calitățile. Prin comparație, brânza tradițională de stână se face cu lapte nepasteurizat, iar, în producția industrială, acesta este pasteurizat la peste 100 de grade distrugând-se o parte din vitaminele și antioxidanții prezenți în mod natural în lapte.
”Dacă ești la fel de pasionat cum suntem noi de mancarea curată, fără pesticide și aditivi, iaurtul ecologic Artesana este baza de plecare. Aceleași calități specifice iaurturilor Artesana sunt acum completate de laptele provenit din agricultura ecologică românească de calitate.” se mândrește Alina cu produsele de top din portofoliu.
Brânzeturi cu dichis
Brânzeturile Artesana se obțin prin scurgerea în voie a zerului, fără folosirea greutăților de presare sau a altor procese mecanice. În acest fel, produsul finit își păstrează proprietățile care îi dau un gust unic. Sunt preparate doar cu lapte, fermenți lactici, cheag și sare.
Într-o societate fără cultura și tradiția brânzeturilor, Artesana a adus în România o parte din caracterul puternic al brânzeturilor din Pirineii spanioli combinat cu fragilitatea și rafinamentul brânzeturilor franțuzești. Așa s-au născut specialitățile Artesana maturate cu trufe negre, nuci sau peperoncino, atent selecționate și dozate de artizanii noștri.
Brânza mató, o altă bunătate din portofoliul Artesana, face parte din dieta mediteraneană de mai bine de 700 ani, putând fi consumată ca atare, în salate sau ca desert cu miere și nuci.
“Noi am preluat rețeta ibericilor și am îmbunătățit-o cu laptele nostru românesc și ecologic, de la Vatra Dornei, pentru un gust desăvârșit, dincolo de orice timp și spațiu geografic. Nu are sare adăugată, fiind astfel potrivită pentru copii de orice vârstă.” povestește Alina Donici odiseea brânzei mató.
Ambalaje ecologice, din dragoste de natură
Iar brânza mató a mai venit cu ceva inovator în portofoliul Artesana: noul ambalaj din biopolimer, 100% compostabil și biodegradabil. Reciclarea, grija față de natură, alimentația sănătoasă, înțelegerea societății sunt doar câteva dintre subiectele preferate ale Alinei și ale lui Daniel, antreprenori, dar și părinți cu normă întreagă pentru 3 copii.
"Pe lângă dificultăţile legate de alimentaţia copiilor, trebuie să fim foarte atenţi la educaţia lor, trebuie să îi educăm cu bun simţ şi să îi învăţăm să citească etichetele, să se descurce singuri, pentru că nu ştim ce se va întâmpla în viitor.“ spune Alina Donici.
De altfel, Artesana a fost primul brand românesc producător de brânzeturi și lactate care a ales ambalajele din sticlă pentru produsele sale. În 2019, la șapte ani de la lansare. laptele, iaurturile și brânzeturile proaspete și maturate, de vacă, oaie sau capră, au ajuns să fie distribuite de marile lanțuri de magazine din întreaga Românie și se pregătesc să ducă povestea românească și la export.