5 to go, Smile there's coffee

Conceptul 5TOGO a luat naștere atât din pasiunea și din dorința fondatorului, Radu Savopol, de a oferi cafea de calitate la un preț corect, cât și în urma unor analize tehnice, de piață, prin care s-a reliefat necesitate de cafenele "to go" datorită cererii în creștere, mai ales pe segmentul corporate și academic. 

Am studiat destul de mult piaţa şi chiar cred că industria de «coffee to go» este abia la început. Este o piaţă emergenta in Romania, despre care trebuie să ai cunoştinţe, să ştii cum funcţionează, si, foarte important, sa stii cum să prepari băutura.Nu mai poți vinde orice fel de băutură pe bază de cafea, ci trebuie să oferi o băutură de calitate, așa cum nu mai este suficient să avem doar o cafenea de tipul acesta, ci să venim şi cu ceva nou, de aceea am ales conceptul orice produs la cinci lei, primul concept de fix price din zona de Horeca”, Radu Savopol.

5TOGO a luat naștere în 2015, odată cu lansarea primei cafenele în zona Piața Lahovari, o cafenea cu concept inedit pentru România, mai ales pentru un antreprenor român, cu un design simplu, urban cu influențe scandinave și o atmosferă caldă, cozy, redată prin folosirea cu preponderență a lemnului natur.

Mai apoi, conceptul s-a extins, bucurându-se de succes și aprecierea clientilor încă de la început, iar în prezent 5TOGO atinge un număr de 20 de cafenele, dintre care 18 în București, una la Iași și una la Ploiesti. Conceptul 5TOGO s-a extins in doua directii, atat printr-o retea cu operare directa 5TOGO Concept, cat si prin franciza.

În centrul atenției tuturor cafenelelor se află, bineințeles, cafeaua și implicit băuturile pe bază de cafea. Aroma și textura băuturilorsunt foarte importante și sunt redate cu ajutorul unor tehnici exacte, concepute de către bariști profesioniști, având ca element de baza o cafea premium. Fiecare locație nouă beneficiază de training profesionist pentru realizarea retetelor de cafea, iar fiecare trainer in parte a fost promovat din cadrul cafenelelor si format in house in urma unor cursuri constante de perfectionare oferite de catre companie.

In urma acestor cursuri, am format echipa de traineri in cadrul grupului Opening Team 5TOGO. Acesti baristi priceputi tin cursuri cu fiecare noua echipa infiintata in urma deschiderii unei noi cafenele. 

Un alt element foarte important pentru succesul business-ului este designul interior al spațiului, gândit și implementat de către Radu Savopol, designer și fondator al firmei de design no.9. Poate că nu ar fi avut același succes dacă ideea de la care a început totul nu ar fi fost pusă în practică exact asa cum a imaginat-o inițiatorul ei, poate că dacă Radu Savopol nu ar fi fost designer, nu ar fi reușit să transmită ideea sa mai departe unui alt designer de interior, si s-ar fi pierdut din elementele cheie, de susținere, ale acestui business inovativ.

Privesc acest aspect ca pe un privilegiu și sunt bucuros că am reușit să implementez conceptul 5TOGO cu minim de aport din exterior și toate etapele pentru dezvoltarea acestul business au fost realizat direct de către mine. De la plan de business și concept de cafenea și până la design de locație, toate au luat contur frumos în mintea mea. Cu ajutorul echipei ce a fost alaturi de mine din primul moment in care conceptul a luat nastere si prin prisma experientei acumulate in domeniul de horreca, am avut expertiza necesară să transform o sclipire în realitate. Totodata tin sa amintesc si sa multumesc partenerilor ce au fost langa noi inca de la inceput si au crezut in proiectul 5TOGO” Radu Savopol

Cât despre meniu, și el are o mică poveste. O dată cu ideea unui concept inovativ pentru o cafenea - pret unic pentru orice produs -  au început și prospecțiile de piață pentru a afla care ar fi prețul optimi, mai apoi calculele amănunțite pentru realizarea un meniului fezabil din punct de vedere financiar și în cele din urmă, cea mai plăcută etapă, crearea și testarea rețetelor atât de băuturi pe bază de cafea cât și a minuturi-lor ( sandwichuri, croisante, cookies, s.a. ) aflate în completarea unei gustări de zi. Aceste preparate au fost concepute și selecționate cu grijă dintr-o lungă listă de preparate dulci și sărate, pentru ca atenția noastră pentru gust și arome este una dintre cele mai de urmat reguli în cadrul echipei noastre iar in fiecare perioada din an creem preparate si arome noi, specifice fiecarui sezon atat pentru gama de gustari cat si pentru cea de bauturi.

Pentru alcatuirea meniului am dorit sa folosim produse proaspete, cumparate zilnic exclusiv de la producatori locali iar in ceea ce priveste parte de patiserie avem doi parteneri principali, Hyper Ambrosia si Artisan Bread Factory. 

Pentru că cifra 5 reprezintă elementul de structură a business-ului 5TOGO clienții au 5 motive să revină în una dintre cafenelele noastre :  gustul, profesionalismul, rapiditatea, diversitatea și stilul de viață.