Arctic. Fabricate în România

Încă de la lansarea primului produs Arctic din fabrica noastră, în 1970, ne-am dedicat să facem diferența în viața consumatorilor noștri. Moștenirea bogată pe care o deținem ne definește cine suntem si ce facem astăzi. Succesul de care ne bucurăm de aproape jumătate de secol ne-a adus un loc aparte în peisajul comercial local. Arctic este astăzi printre cele mai puternice și mai performante companii din România, fiind și unul dintre cele mai cunoscute și apreciate branduri românești. De asemenea, suntem mândri că am reușit cu succes să ne facem apreciați și în afara granițelor. În prezent, 79% din producția noastră este exportată în peste 78 de țări din Europa, Africa și Asia, consolidând poziția companiei ca unul dintre cei mai importanți exportatori ai României.

Aproape de familiile românilor și cunoscându-le obiceiurile și tradițiile din interior, brandul nostru este foarte apreciat pentru calitatea produselor, pentru expertiza în industria electrocasnicelor, dar și pentru faptul că s-a adaptat constant la nevoile consumatorului, dezvoltând în permanență gama de produse. Facând diferența cu serviciile de calitate pe care le oferim, ne dorim să atragem cât mai mulți consumatori fideli și muncim din greu pentru a răspunde cât mai bine așteptărilor și cerințelor din ce in ce mai mari.

Mai mult decât atât, scopul nostru principal pe termen lung este de a maximiza valoarea economică durabilă printr-o abordare solidă și profundă a responsabilității sociale și a protejării și gestionării mediului înconjurător. În 2019 am început producția la noua noastră fabrică de mașini de spălat Industry 4.0. Acest moment a marcat începutul unei noi pagini în povestea de succes Arctic.

Noul avantaj pe care îl deținem ne face să fim extrem de mândri deoarece reprezintă un reper important atât pentru compania noastră cât și pentru consumatorii noștri: produse noi „fabricate în România” disponibile pe piață, realizate în una din cele mai performante fabrici din Europa!

Dl. Murat Büyükerk, CEO Arctic

Lancom, Startul Bucătăriilor Profesionale

Firma Lancom a luat nastere în 2003 şi a avut ca principal obiect de activitate la vremea respectivă comercializarea detergenţilor profesionali. Mai tarziu, incepând cu anul 2006, am decis să ne extindem aria de activitate ca răspuns la necesitatea pieţii HoReCa din România de a avea un importator atent la nevoile reale ale clienţilor, dar şi la posibilităţile lor financiare. 

Prin urmare, pe lângă comercializarea de detergenţi profesionali, Lancom s-a orientat şi către importul de accesorii şi echipamente pentru hoteluri, restaurante, baruri, catering şi nu numai.

Printre momentele importante din istoria companiei se număra încheierea parteneriatelor cu METRO Cash&Carry şi REAL Hypermarket dar şi cu alţi profesionişti din industria HoReCa cu care am dezvoltat parteneriate. O parte din colaboratori ii avem enumerati in rubrica dedicata acestora pe site, ca semn de multumire pentru parteneriatul indelungat bazate pe încredere şi respect reciproc.

Treptat, prin respectarea standardelor de calitate, prin deschiderea şi sinceritatea arătată partenerilor de afaceri dar şi prin stabilirea unui raport cât mai avantajos între preţul şi calitatea produselor, Lancom a devenit un furnizor important în domeniul HoReCa. Deoarece în general analizăm foarte atent costurile în raport cu beneficiile, am optat să nu facem investiţii consistente într-un showroom extins sau într-o locaţie ultracentrală. Prin acest lucru am urmărit să menţinem cheltuielile cât mai jos pentru a ne permite să oferim clienţilor noştri nişte preţuri cât mai competitive la echipamentele şi accesoriile HoReCa pe care le importăm. Prin politica noastră de cheltuieli evităm costurile care ar duce către creşterea nejustificată a preţului produselor profesionale HoReCa pe care le oferim, preţ care dorim să fie cât mai accesibil.

Lancom, ca si brand, doreste sa promoveze pasiunea pentru gatit, motiv pentru care de-a lungul timpului ne-am implicat in proiecte ce au ca scop formarea tinerilor bucatari si am incercat sa sustinem atat micii antrprenori, cat si marile lanturi de restaurant si fast food. Pentru noi, fiecare client este important si incercam sa identificam cat mai bine nevoile acestora, pentru a le furniza intotdeauna echipamentele pliate pe nevoile afacerii sale. Motiv pentru care, in anul 2019 am lansat Kitchen Demo by Lancom,  o bucatarie destinata testarii echipamentelor Lancom, pe retetele si nevoile fiecarui client.  Avem incredere in echipamentele pe care le comercilizam si de de aceea oferim clientilor sansa sa testeze echipametele, inainte de a la cumpara. 

Pentru ca vrem sa oferim clientilor solutiile cele mai bune, investim constant in calitatea serviciilor pe care le oferim, atat pe parte tehnica, cat si pe partea de trininguri . Echipa noastra de consilieri participa anual la marile targuri dedicate industriei HoReCa din intreaga lume, unde incercam sa aducem pe piata din Romania cei mai buni producatori de echipamente HoReCa.  Alegerile noastre s-au dovedit a fi de un real succes, drept urmare producatorii nostrii au ramas constanti de-a lungul timpului . Parteneriatele noastre includ trainiguri de specialitate pe fiecare echipament pe care il comercializam, pentru a fi siguri ca oferim clientilor echipamentele pliate pe nevoile fiecarei afaceri. Acesta este si motivul pentru care Lancom a castigat din ce in ce mai multa notoritate pe piata.

ZETEA, povestea care nu poate fi spusă în câteva cuvinte și care se scrie neîncetat

“Undeva în Europa, pe străvechile tărâmuri ale Transilvaniei din România de azi, într-o zonă denumită ”Ultimul bastion al prunelor”, o familie inovatoare, dintr-o breaslă de zidari care a construit numeroase edificii, probabil a considerat că are nevoie de un stimulent curat, natural și bun, precum cel rezultat din distilarea fructelor. Așa se face că, în urmă cu peste două secole, adică undeva prin secolul al XIX-lea, unul din strămoșii lui Silviu Zetea a pus bazele acestei activități. De atunci și până în zilele noastre, dar și multă vreme de aici încolo, această activitate neîntreruptă a fost și va fi marcată de moștenirea genetică și virală de a crea. Se cunoaște că bătrânul Ioan Zetea era cunoscut ca și cel care a construit o pălincie într-un loc numit simbolic “Pe Groapă” într-o depresiune din satul Viile Apei, aproape de gospodăria sa, pe la 1900. Din această pălincie a mai rămas doar fântâna din care se scotea apa pentru răcire, fântâna fiind alimentată de un izvor. Se poate spune că avea cunoștințele necesare de la strămoșii săi, pentru că regiunea este cunoscută ca leagăn al pălincii, atestată documentar aici, încă în urmă cu peste 500 de ani.

Trecând cu pași repezi prin istorie, ajungem în perioada interbelică și după, când unul din fii lui Ioan Zetea, pe nume Valer Zetea, se remarcă prin faptul că construiește mai multe pălincii, nefiind singurul dintre fiii care face acest lucru, dar sigur cel mai perseverent. Acesta a construit câteva pălincii, în Viile Apei, în Viile Racșei și una în Medieșu Aurit pe la 1964, forțat oarecum de împrejurările de la acea vreme, dat fiind contextul regimului. Deși ne găseam într-o societate etatistă dată de regimul comunist, acești intreprinzători ai vremii au reușit să își păstreze mica proprietate și să funcționeze sub patronajul fostelor intreprinderi de stat, denumite Vinalcooluri. Aceasta și poate datorită faptului că și în acele vremuri pălinca, țuica, rachiul și derivatele sale erau plăcute trupului și sufletului, așa cum se întamplă și în ziua de azi.

În acele vremuri, Valer Zetea, susținut de familie, înființează la el acasă un centru de colectare a fructelor de care fiul său, Silviu Zetea, își amintește cu nostalgie. Fiind o fire deschisă, Valer Zetea, înzestrat cu inițiativă, un antreprenor în adevăratul sens al cuvântului, deși nemeritat, părăsește această lume în 1975, reușește să transmită din caracterul său urmașilor săi, care alături de soția sa, Florica Zetea, continuă această tradiție de procesare și distilare a fructelor. Valer Zetea a avut cinci copii, trei băieți (Ioan, Vasile și Silviu) și două fete (Viorica și Florica). Dintre aceștia, băieții au extins activitatea, deoarece și-au format propriile familii. Ioan Zetea a rămas cu pălincia din Viile Racșei, Vasile Zetea a continuat activitatea în Cicârlău, în Remetea Oaș iar mezinul, Silviu Zetea a rămas împreună cu mama sa la pălincia din Medieșu Aurit, de care s-a ocupat de la o vârstă fragedă, fiind pe atunci elev de școală.

Ca urmare a perseverenței și priceperii vaste a intreprinzătoratului Silviu Zetea, lângă care se află, de data aceasta, propria familie, corelată oarecum cu o așa zisă frumoasă nebunie de a face, dacă putem vorbi la figurat și să denumim astfel voința sa, orizonturile noi și prospectările se conturează promițător. Imediat, este demarat noului proiect și se trece la reconstruirea pălinciei, punându-se un mare accent pe calitate și reprezentativitate. Tot atunci, în 1991, se înregistrează și emblema firmei, ca blazon propriu.

Conștientizând necesitatea protecției inovative prin protejarea proprietății intelectuale se înregistrează marca ZETEA în 1994 și se trece la o nouă etapă, aceea de producție, un sistem inovativ prin denumit ulterior metoda ZETEA, unică în arealul românesc. În 1994, după o tatonare a pieții se pun în comerț primele produse din marca ZETEA.

Susținut îndeaproape de familia sa, soția Teodora Zetea și copiii Gerard și Tanita, începand cu anul 2000, după o chibzuită strategie, scoate pe piață produsele din gama de lux. După obținerea recunoașterii internaționale prin obținerea medaliei de argint la Concursul Mondial de profil de la Bruxelles și a altor numeroase distincții și aprecieri, reușește, în ciuda tuturor greutăților, să poziționeze noile sale produse acolo unde le este locul de drept și de fapt, adică pe piața reprezentativă de lux.

Produsele Țuică Zetea de Transilvania și Pălincă de Ardeal devin în scurt timp foarte apreciate.”

Silviu Zetea

Floraria ELflora. Diferente intre un simplu hobby si profesia de florist

De la vis la realitate nu este decat un singur pas. Avand o experienta de peste 8 ani in domeniul floral am deci sa facem din experienta acumulata un proiect care a devenit o afacere de familie.

Pe langa diploma de decorator floral, detin si diploma de formator si de PR, diplome obtinute la atelierele Ilbah. In urma absolviri cursului de decorator floral am participat la un concurs de aranjamente florale la care au participat toti absolventii cursului, inclusiv cei din anii precedenti. Din 40 de participanti inscrisi la concurs, am obtinut locul al 2-lea. 

Dorinta de aprofundare a cunostintelor in domeniul floral este motivul participarii si la alte concursuri de specialitate, premiul nefiind obiectivul princial, accentul fiind pus pe dobandirea de experienta.

Pe langa vanzarea de plante, buchete si aranjamente florale din magazin, oferim clientilor si pachete pentru nunti si botezuri, dar si aranjamente corporate pentru diferite firme.

Marfa este intodeauna proaspata si variata, aprovizionarea facandu-se la fiecare doua zile. Astfel rezulta un raport calitate-pret mult mai bun ca al concurentei, fapt care atrage si fidelizeaza clientii.

La baza alegerii numelui au stat mai multe criterii. Ne-am dorit un nume usor de retinut, format dintr-un singur cuvant, ca prin pronuntarea lui sa te duca cu gandul la obiectul de activitate, semnificatia numelui: EL – aranjamentele si buchetele sunt realizate de un barbat, iar flora te duce cu gandul la flori, florararie, la obiectul de activitate.

Mircea Neagu, owner ELflora

Maison Gado. Emoție descrisă în cristale și perle

Maison Gado a început din nevoia de a opri timpul în loc și de a îți relaxa mintea, sufletul și gândul prin procesul creativ.

Împletirea manuală a cristalelor, perlelor, elementelor decorative, dă naștere  unui spațiu aproape meditativ, unde mintea se eliberează prin creativitate, prin expresia naturală a îndeletnicirilor acumulate, toate spre a fi purtate în momente cu emoții intense.

Gabriela, designerul Maison Gado, a pornit pe acest drum din simplă pasiune, dintotdeauna fiind  atrasă de lucrul în detaliu, de arte, pictură, handcraft și broderie. După mulți ani dedicați unui domeniu economic, Maison Gado s-a manifestat din nevoia înnăscută de “homo faber” și din bucuria împărtășirii frumosului.

“Zona bridal este minunată prin intensitatea sentimentelor revărsate, să faci parte din povestea unor suflete, să te bucuri împreună cu acestea de celebrarea dragostei lor, este o onoare ce vine deopotrivă cu responsabilitate și trăiri intense .”

Maison Gado este un atelier boutique, început și sustinut prin perseverență, prin iubirea muncii pe care o realizăm, prin respectul, cât și dragostea necontenită față de clientele ce apelează la noi.

Bijuteriile noastre sunt realizate manual, utilizând materiale de calitate superioară, sârmuliță suflată cu argint, placată cu aur sau din cupru, perle de cultură, ce se adresează atat zonei bridal, cât și zonei accesoriilor de seară.

Ne dezvoltăm continuu și facem parte din proiecte frumoase, bijuteriile noastre regăsindu-se în multiple ateliere bridal din București și Iași.

Emoție descrisă în cristale și perle. Let your beauty bloom!