Povestea Fructe Deshidratate?

Care este povestea Fructe Deshidratate?

Timp de mai bine 12 ani m-am ocupat de implementare proiecte cu fonduri europene si nationale. In toata aceasta perioada aceasta m-am intersectat cu diferite afaceri realizate de romani (si nu numai) care mi-au insuflat dorinta de a produce, aici, in Romania, cu forte locale, pentru dezvoltarea personala si locala. Si am vazut cate lucruri se fabrica in Romania si foarte multa lume nu cunoaste.

Avand posibilitatea de a circula in toata tara, am vazut si foarte multe livezi/ferme etc, parasite sau ingrijite foarte putin, dar avand productie si o calitate deosebita. Intreband de curiozitate cum valorifica produsul final am fost dezamagit sa vad ca le exportau ca materie prima, materie ce apoi se intorce sub diverse forme in Romania. Din pacate, majoritatea oamenilor din agricultura sunt preocupati doar de productia bruta, fara a acorda atentie deosebita valorificarii produsului la adevarata valoare. Am decis sa incep activitatea de deshidratare deoarece aceasta nisa nu era exploatata. Am ales marul ca prim fruct pentru deshidratare si l-am comercializat sub denumirea de Scrijele de mere ca la bunica.

In luna octombrie 2015 am intrat pe piata cu acest produs, timid, dar cu mult entuziasm. Lumea a inceput sa cunoasca produsul (sau sa si-l aminteasca), peste 90% din cei ce stiau produsul isi aminteau de bunici. Ceea ce mi-a confirmat ca alegerea denumirii a fost corecta. Reactiile oamenilor au fost pozitive si au fost foarte surprinsi de aparitia produsului.

Bogdan Ghinet

DECARTIS - DECorative ARTs Irina Silivestru

D E C A R T I S este un atelier pe care l-am creat din dragoste pentru ceramică, natură, artă decorativă și design interior. Am vrut ca oamenii să se înconjoare de obiecte frumoase, concepute și realizate de mâinile unui om care încearcă să-și pună toată pasiunea și inteligența creatoare în acel obiect.

Bucuria nu se rezumă doar la partea estetică...căci multe dintre vasele mele sunt total funcționale și o dată ce apuci să le folosești e mult mai greu apoi să te întorci la vasele realizate industrial. În atelier lucrez în special farfurii, platouri și boluri. Unele dintre ele se pot agăța și pot fi o alternativă foarte bună de a decora un perete.

În principal subiectele pe care le abordez sunt legate de plante și animale, de natură - care pentru mine reprezintă o sursă inepuizabilă de forme și culori. Toate amintirile mele din copilărie sunt legate de vacanțele mele la țară – de curtea bunicilor, de pământ și de animale (de copacii, plantele și legumele care creșteau în curte, la câmp și la pădure și de animalele domestice care populau ograda).

Așa că de aici îmi vine toată plăcerea aceasta de a le reda pe farfurii, de a recompune o lume a copilăriei mele în care natura era frumoasă prin simplitatea și puritatea ei – plante medicinale, legume aparent banale, dar extraordinar de decorative, păsări precum coțofene, grauri, ciori... Culoarea care predomină în lucrările mele este Albastru. O culoare de care sunt îndrăgostită iremediabil. Niciodată albastrul nu iese la fel, mereu capătă intensități și sclipiri diferite în funcție de concentrație, de sursa de unde provine oxidul, etc. Strălucirea lui este inegalabilă și pentru mine nu există o altă culoare care să meargă mai bine în combinație cu ceramica.

Numele ales - DECARTIS - este un acronim și vine de la DECorative ARTs Irina Silivestru. Chiar și numele meu de familie Silivestru, face trimitere tot la natură - vine din latină, de la Silva care înseamnă pădure – Silvester – sălbatic/ care aparține pădurii.

Atelierul de branza artizanala Narcheese. Narcis Pintea

‘Branza este aspiratia laptelui la eternitate, dar branza este raiul pe pamant.

Povestea Atelierului de branza Narcheese din judetul Cluj, comuna Garbau, sat Cornesti, este un vis devenit realitate in iulie 2019, cand am inceput sa pun in practica cunostintele dobandite la scoala agricola din Elvetia, ca primul roman care a urmat cursurile acestei scoli, si cand am obtinut prima branza provenita din laptele de la Ferma "Fratii Pintea".

Specializarea mea in momentul de fata este branza maturata Raclette. Acest tip de branza provine din zona Valais (Elvetia) si se produce in special in timpul verii, cand vacile ies la pascut.

Laptele se proceseaza crud, timpul de prelucrare este de 24 de ore, dupa care urmeaza procesul de maturare (minim 4 luni), in conditiile favorabile dezvoltarii bacterilor de care aceasta are nevoie, aceste bacterii favorizand gustul intens pe care aceasta branza il are.

Ferma "Fratii Pintea" are aproximativ 30 bivolite si 20 vaci de Baltata Romaneasca, 100 capre alpin francez , carpatin si 500 oi.

In jurul fermei noastre se afla terenuri cositor (terenuri care produc fan), arabil si pasune, pe care noi le lucram bio. In timpul iernii, pe aceste pamanturi se imprastie ingrasamant natural care provine de la animalele din ferma. Acest ingrasamant are rolul de a imbogati si de a fertiliza solul. In timpul verii de pe aceste pamanturi producem fan, lucerna si siloz pe care animalele le mananca in timpul iernii. In timpul verii animalele pasc libere pe pasune. Nu folosim concentrate care sa forteze animalele sa produca mai mult lapte decat produc ele in mod natural.

Narcheese produce astazi trei feluri de branza maturate: Cas traditional simplu maturat minim 1 luna, Raclette si Branza Tom. In viitor urmeaza sa produca Brie, Gruyere si Gorgonzola.’ Narcis Pintea

INFINITUM. Produs de lux al cercetării și cosmetologiei românești

Situată în centrul Transilvaniei, într-o regiune cu potențial mare de dezvoltare, Aviva Cosmetics face parte din start-up-urile inovatoare din Cluj-Napoca. Avem doar 4 ani de la înființare, dar vrem să venim pe piață cu produse inovatoare care fac o diferență de valoare în comparație cu produsele tradiționale. Activitatea companiei este cercetarea, consultanța și producția în domeniul produselor cosmetice, în special anti-îmbătrânire.

Unul dintre partenerii acestei companii are o vastă experiență în domeniul cosmetologiei și cercetării, fiind doctor în științe exacte, al doilea partener având experiență în management, relații cu clienții, negocieri și marketing. Timp de 4 ani am cercetat și dezvoltat o gamă unitară de produse anti-îmbătrânire, și anume o cremă anti-îmbătrânire, o cremă regenerantă, un ser anti-îmbătrânire și o emulsie demachiantă sub un nou brand romănesc INFINITUM, un răsfaț de lux.

Scopul nostru este să oferim clienților noștri produse originale, dar care să conțină cele mai noi tehnologii și ingrediente, cu o identitate vizuală care să se potrivească experienței și cercetării cu spiritul modern.

Consumatorii, în special femeile, dar și bărbații totodată acordă o atenție deosebită îngrijirii personale, dorind să fie infinit de tineri și frumoși. De aceea, vor găsi în produsele noastre ingrediente care să le dezvăluie personalitatea, adăugând luminozitate, culoare și contrast frumuseții naturale.

Prima gamă de produse Infinitum include microcapsule cu aur, elemente prețioase pentru femeile sofisticate. Veți descoperi plăcerea de a face din rutina de beauty un adevărat eveniment glamour, în care dumneavoastra sunteți vedeta.

Prietenii lui Puiu Manu. Polul Nord al pasiunii noastre

Născut la mijlocul anilor `60, am avut şansa să fac parte din generaţia de copii care a crescut cu minunatele benzi desenate de Puiu Manu. Am navigat la bordul goeletei Speranţa, alături de Anton Lupan şi frumoasa Adnana, în căutarea lui Pierre Vaillant. M-am bătut cu cotropitorii turci, alături de Dan Buzdugan. Am fost unul dintre membrii clubului “Cutezătorii”, alături de Dim Dunăreanu, acest James Bond socialist, descoperind împreună comori şi combătând răufăcători.

Aşa încât, la începutul anilor `90, după schimbarea de regim, unul dintre primele lucruri pe care le-am făcut a fost să-l caut pe Puiu Manu.

L-am găsit, locuia pe o străduţă liniştită din Bucureşti, cu nume predestinat - Alizeului - potrivit pentru un artist sportiv îndrăgostit de mare şi de navigaţia cu pânze.

Împărtăşind aceeaşi pasiune pentru benzi desenate, ne-am împrietenit instantaneu şi, de 25 de ani, milităm împreună pentru promovarea celei de-a noua arte. Am organizat expoziţii şi am participat amândoi la manifestări şi saloane benzi desenate (BD) din Bucureşti, Constanţa, Craiova, Iaşi, Târgu Mureş, Sibiu, Caracal dar şi din Bruxelles, la Muzeul Benzii Desenate. Între timp, Puiu Manu a desenat şi publicat 10 noi albume de benzi desenate.

Eu am scris ‘Monografia Puiu Manu’ - prima ediţie a fost publicată în 2009, iar a doua zece ani mai târziu.

Evident, la manifestările noastre au început să vină şi alţi foşti cititori ai BD-urilor semnate de Puiu Manu în anii `70-`80. Profesorul Adrian Cioroianu, “fan BD cu ştate vechi”, după cum declara într-un articol din Dilema Veche, l-a inventat pe ‘Căpitanul Ro’, primul supererou românesc, special pentru Puiu Manu.

Marius Leştaru, profesor la Universitatea din Bucureşti, i-a scris mai multe scenarii BD: ‘Dim-Sarabandă în Golful Aden’, ‘Ioniţă Tunsu, un haiduc de Bucureşti’ şi ‘Istoria e cea mai frumoasă poveste în benzi desenate’. Ultimul a reprezentat un proiect de mare întindere şi a apărut în serial, între 2014-2018, în paginile noii reviste Cutezătorii.

Ion Manolescu, scriitor şi profesor universitar, a ţinut neapărat ca pe coperta volumului său de exegeză ‘Benzile desenate şi canonul post modern’ să figureze un desen cu Dim Dunăreanu, personajul emblematic al lui Puiu Manu.

Lucian Ciucu, redactor la Televiziunea Română, şi el mare colecţionar de benzi desenate, foarte exigent în ceea ce priveşte arta BD românească, şi-a schimbat opinia când a văzut planşele originale ale lui Puiu Manu, şi a realizat pentru TVR o emisiune specială dedicată maestrului.

Multă lume îl cunoaşte pe Radu Oltean, cel care de 20 de ani se străduie să reconstituie grafic istoria ţării noastre, prin albumele ilustrate publicate de Humanitas. Puţini sunt însă cei care ştiu că artistul este un colecţionar de BD şi, evident, un bun prieten al lui Puiu Manu.

Cel mai nou sosit în grupul bedefililor este Nicu Pepene, istoric şi director al Muzeului Judeţean de Istorie din Braşov. În cadrul celei de-a doua ediţii a Festivalului Benzilor Desenate Istorice de la Braşov, domnia sa a creat o expoziţie nemaivăzută la noi în ţară, reconstituind în trei dimensiuni atelierul şi universul grafic al maestrului Puiu Manu.

De altfel, dânsul este şi editorul unui album BD cum nu s-a mai publicat niciodată în ţara noastră, prin tema aleasă – evenimentele din decembrie 1989, prin numărul de planşe - 220 şi mai ales prin numărul de autori implicaţi în proiect - 39 de desenatori! Printre aceştia, evident, Puiu Manu, care şi-a desenat lucrarea după un scenariu semnat... Nicu Pepene!

Toţi aceşti profesori, artişti, scriitori, am devenit devenit prietenii maestrului, şi prieteni între noi, pentru că, aşa cum spunea Adrian Cioroianu, “Puiu Manu este Polul Nord al pasiunii noastre”!

Dodo Niţă, autorul ‘Istoriei Benzii Desenate Româneşti’