Festivalul Național al Sculptorilor cu Drujba, Agropensiunea Cerna, Vaideeni

Festivalul Național al Sculptorilor cu Drujba, eveniment unic în România, s-a născut din dorinta folosirii acestui obiect deosebit, drujba, care capătă conotații de obiect al artei unice, dând viață lemnului.

Personajele de lemn iau naștere într-unul dintre cele mai frumoase locuri din Vălcea, la Vaideeni, la Agropensiunea Cerna, unde Aura și Adrian Bondoc sunt gazde și organizatori, în parteneriat cu Primăria Vaideeni și Consiliul Județean Vâlcea

Festivalul reuneşte în fiecare an carveri din aproape toată ţara, sculptori pasionați de frumos, de tradiție, și artă, și a stârnit un mare interes de-a lungul anilor, turiștii putând admira live munca carverilor.

Buşteni uriaşi sunt transformaţi în sculpturi inedite, iar din mâinile artiştilor ies adevărate opere de artă.

În luna iulie 2017, în cadrul primului Festival de Sculptură cu Drujba din România, 12 sculptori s-au întâlnit pentru prima dată, și-au ales fiecare câte un buștean sau buturugă de lemn și au sculptat, sub privirile publicului, timp de 4 zile, iar temele au fost la alegerea sculptorilor.

Sub sloganul “Satul românesc din alt punct de vedere“, organizat în iunie 2018, Pensiunea Cerna a organizat cea de-a doua ediție a Festivalului Național al Sculptorilor cu Drujba, ce a reunit 10 sculptori din România, din toate colțurile țării

Tema a fost dedicată copiilor, și anume personaje din povești românești, personaje ce s-au reunit la finalul festivalului sub forma unui loc de joacă în curtea pensiunii.

Pe toată perioada festivalului, Pensiunea Cerna a devenit un loc al tradiției, artei și meșteșugurilor românești și prin organizarea expozițiilor cu produse, mâncare și băuturi tradiționale și, în special, prin organizarea de ateliere de olărit, țesut, dansuri pentru copii.

A treia ediție a festivalului a avut că temă generală interconectarea cu strategia de dezvoltare a infrastructurii turismului cultural, sportiv, de tratament și de relaxare din Comuna Vaideeni, fiind un simbol al temelor turistice ce se vor realiza în aceasta zonă.

În cadrul acestei teme s-a realizat o poartă de intrare, care simbolizează legătura puternică a copiilor cu natura, prin realizarea unui băiețel și a unui animal (pisica sălbatică) care se cațără la înălțime.

Cea de-a doua temă a fost dedicată „Muzeului din satul Cerna”, muzeu care se va realiza în satul Cerna, Comuna Vaideeni, cu o arhitectură pur românească, folosindu-se tehnici și materiale tradiționale locale, tehnici care au conferit bisericilor și caselor romanești durabilitate foarte mare în timp.

Festivalul Național de Sculptură cu Drujba aduce un omagiu acestui muzeu, prin realizarea unui țăran și a unei țărăncuțe în mărime naturală, îmbracați în port popular local, specific zonei Vaideeni, care vor veghea, de-a lungul timpului, în foișorul casei tradiționale. În acest muzeu toți locuitorii satului vor aduce lucruri de odinioară, specific românești, pentru păstrarea vie a tradiției locale.

A treia temă a Festivalului de Sculptură a fost un simbol și un omagiu adus „Mineritului”.

Unul dintre sculptori, de profesie miner, a realizat, pentru viitoarea salina din satul Cerna, viziunea sa asupra trudei minerului român de a scoate minereurile din adâncuri. Salina Cerna a fost realizată într-o anexă gospodărească veche de aproape 100 de ani, ce face parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii turistice locale.

A patra temă a Festivalului de Sculptură o reprezintă turismul sportiv, de relaxare, asadar au fost realizate două sculpturi ce simbolizează sporturile de vară și iarnă - un băiat cu mingea la picior și o fată pe patine.

A cincea temă a fost reprezentată de turismul religios și îmbinarea cu tradiția cultural - religioasă a țării noastre. În cadrul Festivalului a fost realizată o troiță cu Isus răstignit pe cruce, care a fost pusă la intrarea în satul Cerna și în Comuna Vaideeni, dinspre comuna Polovragi, pe Drumul Județean.

A șasea temă a fost reprezentată de turismul de relaxare, în care au fost realizate trei sculpturi în forma de mese, ce aduc omagiu primului festival, din anul 2017.

Ultima temă a festivalului o reprezintă turismul cultural, culinar și artizanal local. Au participat la festival o parte din artiștii, meșterii și producătorii locali care au prezentat produse și ateliere de dansuri și cântece populare, țesut, cioplit, olărit și alte meșteșuguri locale.

A patra ediție a festivalului a avut că temă generală copiii, imaginația lor frumoasă trebuind satisfăcută de personaje fantastice și extraordinare, realizandu-se îmbinarea intre aventură, pe care copiii o nutresc în Parcul de Aventuri Cerna, și fiorul de poveste pe care sculptorii l-au insuflat copiilor, prin operele pe care le-au realizat la acest Festival de Sculptură.

Ajuns la cea de-a cincea ediție, festivalul și-a propus că temă a anului 2021 istoria, participanții fiind provocați să sculpteze în lemn statuile unor personalităţi care au marcat istoria românilor, precum Decebal, Ștefan cel Mare, Mircea cel Bătrân, Vlad Țepeș, Pintea Viteazul și Regina Maria.

Cea de-a șasea ediție a festivalului va avea loc în luna iulie 2022.

Lansarea ediţiei aniversare a cărţii dedicate Regelui Mihai

'O nouă lansare Proud To Be Romanian a avut loc vineri seara la Muzeul Național al Literaturii Române. În fapt, cel de-al treisprezecea volum despre brandurile românești a fost dedicat Centenarului nașterii Regelui Mihai, care nu a renunţat niciodată să-şi manifeste iubirea față de pământul românesc.

Povestea vieţii sale este cea a unui om care a fost nevoit să ia decizii importante în timpuri complicate, rămânând pentru totdeauna în istoria scrisă de cei ce nu renunţă drept ultimul rege al României.

Este important să le povestim copiilor noștri despre faptele înaintașilor. Este necesar să le facem cunoștință cu valorile românești, să păstrăm tradițiile, să luptăm pentru verdele pădurilor noastre și nu numai. Seara de 17 decembrie despre toate acestea a fost, dar și despre necesara întâlnire față în față, despre schimbul de priviri și cuvinte alese, despre prietenie și exerciții de admirație!'

Elena Loreta Popa, PR Muzeul Naţional al Literaturii Române

Printre cei invitati au fost Puiu Manu, Marilena Rotaru, Ana Maria Branza, Costin Craioveanu, Manuela Ciucur, Mihai Pocorschi, Claudia Ene (Albini Prassa), Andrei Mihai (Albini Prassa), Alexandrina Cristea (Apan Cars), Simona Srebrov (Apan Cars), Alexandru Neagu (ADN Finanz), Razvan Copoiu (Philips Signify), Angelica Stan (Philips Signify), Ilinca Buha (Domeniul Manasia), Dr. Fildis Mrini (Fildis Eye Boutique), Paula Vals (Moesis by Angelo), Leonard Georgescu (ESHO Studios), Laura Raileanu (ESHO Studios), Ionela Lupu (Maruca Atelier), Gabriel Lupu, Adrian Cioroianu, Dodo Nita, Andreea si Mihai Bizera (Sanatate Alcalina Kangen), Costel Patrascan, Ilie Pana (Laboratorul de Sosete), Silvana Bunea, Lucian Olteanu, Irina Silivestru (Decartis), Alexandra Duta, Mircea Dragos, Narcis Pintea (Atelierul de branza Narcheese), Adriana Stan (Bellezza Regale), Georgeta Florina Gherghina (Bellezza Regale), Alexandra Padureanu (Alessemar Design), Gabriel Balaceanu (HARPAI), Ema Popa, Virginia Usiku, Delia Ungureanu, Octav Ungureanu, Lucia Bubulac, Maria Dragota, Rodica Benintendi, Georgiana Stefanoiaei (Matca Atelier), Marian Ciufu, Doina Lavric Parghel

Parteneri al evenimentului: Muzeul Naţional al Literaturii Române, Jidvei, APAN Cars, Signify Company, ESHO Studios, Atelierul de branza NarCheese, Moesis by Angelo, Sanatate Alcalina Kangen

Bellezza Regale. Pasiunea transformată în afacere de succes

Bellezza Regale reprezintă pasiunea și dorința a doua bune prietene, și mame în același timp, de a scoate în evidență, cât mai mult, frumusețea și importanța unei femei.

Tu exiști pentru că și frumusețea exista. Noi, Gina și Adriana, doar te descoperim. Acesta este motto-ul nostru și, prin activitatea noastră, vom reuși cu siguranță să îmbunătățim fiecărei persoane stima de sine.

Din dorința de a oferi clienților noștri calitate și siguranță am ales să creăm un salon de epilare definitivă cu laser, Bellezza Regale, din Pitești, cu o aparatură de ultimă generație.

Epilarea definitivă reprezintă distrugerea permanentă a firelor de păr de pe suprafața corpului în proporție de 80-95%. Metoda este progresiv definitivă, desfăsurându-se, în medie, în 5-6 ședințe spațiate la interval de 1-3 luni. Epilarea definitivă cu laser se bazează pe principiul fototermolizei înalt selective care distruge țintit rădăcina firului de păr, fără a afecta pielea din jur.

La ora actuală este unanim acceptat în lumea specialiștilor dermatologi că există numai două lasere ce pot oferi cele mai bune rezultate pe termen lung în ceea ce privește epilarea definitivă fără a produce lezarea pielii din jur sau a altor organe, iar unul dintre ele este Wave Laser Dioda.

Noi suntem tehnicieni specializați în epilarea definitivă cu laser dioda, acreditați de către Ministerul Sănătății, iar aparatul Wave Laser Dioda este certificat de către Comisia Europeana.

Procedura de epilare cu Laserul Wave este non-invazivă și nedureroasă. Acest lucru se datorează parametrilor setați în funcție de tipul de ten și de păr, dar și de faptul că aparatul dispune de cel mai performant sistem de răcire incorporat, respectiv sistem de răcire cu microcanale.

Tissot Heritage Navigator Săgeata Orientului: Vis Românesc În Jurul Lumii

A fost nevoie de un bancher român pentru a lua naștere prima linie aeriană transcontinentală din istoria aviației comerciale. Astăzi, 100 de ani mai târziu, ediția limitată Tissot Heritage Navigator Săgeata Orientului vine să spună, de 444 de ori, povestea unui vis cu aripi care pornea de la Paris și ajungea la Istanbul, trecând prin București.

Albini Prassa, distribuitorul oficial al mărcii Tissot în România, celebrează 100 de ani de la fondarea Companiei Franco-Române de Navigație Aeriană. În urmă cu aproape un secol, societatea a lansat prima linie aeriană transcontinentală din lume destinată transportului comercial de marfă, poștă și pasageri între Paris și Constantinopol, cu escale în Strasbourg, Praga, Viena, Budapesta, Belgrad și București. În amintirea acestor pionieri ai aviației comerciale, Albini Prassa lansează în premieră Tissot Heritage Navigator „Săgeata Orientului”, primul ceas care include Bucureștiul pe cadranul celor 24 de fusuri orare.

Ceasul are un design clasic, atemporal, fiind însoțit de un certificat de cronometrie COSC. Este livrat într-o cutie specială de colecție, care conține, o curea suplimentară, o alta cutie de călătorie din piele, o lupă de ceasornicar, un certificat de ediție limitată și un șervețel din microfibră pentru întreținerea ceasului.

Pentru a completa această ediție limitată, ceasul vine însoțit de un cadou special: cartea „Săgeata Orientului – Pionierii Cerului” care prezintă istoria Companiei Franco-Română de Navigație Aeriană, a realizărilor ei fascinante și a curajoaselor spirite întreprinzătoare care s-au aflat în spatele acestei povești de succes.

Prin intermediul cărții, scrisă cu ocazia centenarului „Săgeata Orientului”, întreaga epopee a companiei este adusă la lumină cu sprijinul istoricului Dumitru Lăcătușu de la Centrul de Consultanță Istorică și al lui Ion Schiau, pasionat de orologerie și istorie.

Ion Schiau, s-a născut în România, dar a crescut în Elveția. Este fondatorul Albini Prassa și inițiatorul ideii noii ediții speciale Tissot. Albini Prassa nu este la primul astfel de proiect cu Tissot, lansând în urmă cu trei ani, o altă ediție specială, Tissot 1918-2018 România, o ediție aniversară a Marii Uniri, alături de alte două serii speciale dedicate rugby-ului românesc: “Stejarii” și “Stejarul de Aur”. Despre ediția actuală, Schiau spune că aceasta ocupă un loc special în sufletul său: “Săgeata Orientului e un proiect foarte drag mie pentru că are o încărcătură emoțională aparte. Este un episod mai puțin documentat din istoria aviației și antreprenoriatului românesc, care cred că chiar și acum, sau poate mai ales acum, 100 de ani mai târziu, inspiră prin îndrăzneala, curajul și viziunea celor care au stat la baza sa.”

“Tissot „Săgeata Orientului“ aduce în discuție cel mai frumos vis al omenirii. Ne-am dorit să zburăm, am făcut tot ce a fost posibil să înțelegem păsările, iar când am reușit, am început să ne comportăm ca și cum am fi făcut asta din totdeauna. „Compania aeriană franco-română a fost un proiect european frumos unde România a jucat un rol important.”

“Ceasul „Săgeata Orientului“ este propunerea mea de a aduce un semn al admirației pe care o port pentru românii din fruntea aviației de la începuturile tehnologiei: Vuia, Vlaicu, Coandă, Bibescu și mulți alții pe care îi putem onora și de care putem fi mândri. Nu este o chestiune de fantezie sau nostalgie. Este absolut fascinant și un pic trist pentru că se pare că uităm.“

Mai multe detalii despre povestea Săgeții Orientului puteți găsi pe site-ul creat special cu ocazia Centenarului Companiei Franco-Române de Navigație Aeriană: www.sageataorientului.ro

Ceasul în ediție limitată Tissot Heritage Navigator “Săgeata Orientului“ poate fi comandat de pe website-ul Albini Prassa www.albiniprassa.com

ESHO, fascinația confortului. The One-stop-shop Home créateur

“Acasă” este un sentiment alimentat de confort, de căldură, de convingerea că spațiul pe care îl locuiești este cel mai sigur spațiu posibil. ESHO țintește să creeze această vibrație a familiarității și a stării de bine, indiferent dacă vorbim de birouri, case, spații comerciale, restaurante, cafenele sau ansambluri rezidențiale.

Leonard Georgescu este atât creierul acestui business, cât și vizionarul și omul de afaceri cu peste 25 ani de experiență, cel care, cu multă muncă, ambiție, energie și entuziasm a consolidat o echipă minunată, cu care reușește să crească de la an la an.

'Am pornit la drum acum 20 de ani și am ajuns one-stop-shop-ul favorit al celor care își doresc o amenajare completă, la cheie, indiferent de buget și de resurse, dar întotdeauna cu bun-gust și eleganță.

ESHO s-a transformat, de-a lungul anilor, de la un producător de mobilă la un conglomerat full-service, de proiectare, amenajări și decorațiuni, al cărui obiectiv este să traseze coordonatele unui stil de viață modern, elegant, strălucitor și ancorat în estetică și viziune.' Leonard Georgescu

Viziunea ESHO este de a contura un stil de viață înrădăcinat în materializarea visurilor clienților noștri prin mobilitate, flexibilitate, calitate și convingerea că soluția potrivită pentru tine există, doar trebuie accesată.

Suntem o firmă de design interior axată pe omogenitate și amenajarea unui spațiu complet, unitar, un întreg. Îți oferim servicii complete de design interior și amenajări interioare, fie că vorbim despre apartamentul tău din centrul Bucureștiului, fie că vorbim despre un lanț de cafenele în inima țării.

ESHO : EFFECTIVE, SMILE, HIGH, OPTIMAL. Sunt patru cuvinte ce ne caracterizează și cu care ne identificăm.